Romanii, de cinci ori mai dornici sa cumpere produse de pe site-urile de anunturi decat sa vanda - studiu

Marti, 26 Noiembrie 2013, ora 10:03
1436 citiri
Romanii, de cinci ori mai dornici sa cumpere produse de pe site-urile de anunturi decat sa vanda - studiu

Romanii acceseaza site-urile de anunturi online avand in principal intentia de a cumpara produse, iar in ceea ce priveste potentialii vanzatori, acestia sunt mai rezervati, multi necunoscand beneficiile pe care le presupune vanzarea de produse pe site-urile de anunturi online.

Aproape toti participantii la studiu, respectiv 96%, cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani, si care locuiesc in mediul urban au accesat, cel putin o data, un site de anunturi online, se arata intr-o cercetare realizata de GfK pentru Mercador.ro pe un esantion de 600 de persoane.

Aproape 40% dintre romani vor sa cumpere produse

Dintre acestia, 38% sunt orientati spre a cumpara produse, un procent mai mic inregistrandu-l cei care doresc sa vanda. In cazul femeilor, acestea sunt mai inclinate spre procesul de cumparare, barbatii fiind deschisi atat sa vanda, cat si sa achizitioneze diverse bunuri.

Dintre cei intervievati, aproape 40% din ei nu au realizat potentialul vanzarii lucrurilor pe care le-au folosit putin timp. De asemenea, aproape o treime din participantii la studiu continua sa depoziteze produsele sau obiectele pe care nu le mai folosesc cu frecventa.

"Cei ce obisnuiesc sa cumpere produse de pe site-urile de anunturi considera ca principalul avantaj este posibilitatea de gasi diverse lucruri la preturi accesibile. Romanii prefera site-ul Mercador.ro pentru usurinta folosirii, buna organizare si diversitatea ofertelor prezentate, site-ul inregistrand in acest moment peste 1,5 milioane anunturi", a spus Cristina Gheorghitoiu, Business Manager Mercador.ro.

Majoritatea apreciaza tranzactiile fara intermediari

Printre beneficiile mentionate de cei care vand produse pe site-urile de anunturi, 76% din acestia au precizat usurinta cu care anuntul lor poate ajunge la un numar cat mai mare de posibili cumparatori.

De asemenea, atat cumparatorii (in proportie de 42% din total respondentilor), cat si vanzatorii (72%) apreciaza in mod deosebit avantajul tranzactiilor fata in fata, fara intermediari.

Studiul releva si faptul ca, in procesul de fidelizare a clientilor si pentru a raspunde cat mai bine nevoilor lor, site-urile trebuie sa indeplineasca anumite conditii cheie. Astfel, pentru 66% dintre cumparatori este important ca produsele puse la vanzare sa aiba fotografii relevante si ca informatiile sa fie permanent actualizate. Pentru 41% dintre respondenti foarte importanta este si buna organizare a anunturilor pe sectiuni.

Potentialii cumparatori de pe site-urile de anunturi online sunt, in principiu, persoanele cu venituri de peste 2.500 de lei, mare majoritate din Bucuresti si din orasele medii ale tarii, cu varste intre 25 si 35 de ani.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 600 de persoane, femei si barbati, avand varste cuprinse intre 18 si 45 de ani si care locuiesc in mediul urban.

#tranzactii online, #studiu tranzactii, #romania online , #Cumparaturi online