Piata locala de digital ar putea ajunge la 65 mil. de euro in 2012

Marti, 10 Iulie 2012, ora 16:29
1231 citiri
Piata locala de digital ar putea ajunge la 65 mil. de euro in 2012

Valoarea totala a pietei locale de digital ar putea ajunge la 65 milioane de euro in 2012, ceea ce inseamna o crestere cu 21% fata de anul anterior, conform celei de-a doua editii a studiului Digital FactBook, realizat de agentia HyperActive.

In calculul acestei valori au fost luate in considerare investitiile media in digital si in mobile marketing, taxele si comisioanele platite catre agentiile de comunicare online.

"Cuvintele cheie si trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media si e-commerce. In ultimul an, retelele sociale au inregistrat o crestere extraordinara a popularitatii si utilizarii, pe masura ce social media a devenit parte integrata din viata noastra si un mod de relationare natural. Estimam ca in acest an bugetele de puiblicitate investite in social media vor creste cu circa 50%.

Advertiserii vor utiliza social media mult mai strategic, ca instrument veridic de business si vor construi mesajul astfel incat sa vorbeasca peste zgomotul multimii", declara Alex Visa, Managing Partner HyperActive.

Evolutia pietei locale de digital in 2011

Anul trecut, valoarea totala a pietei locale de digital a crescut cu 30% fata de anul 2010, pana la 52 - 55 de milioane euro, conform Digital FactBook. Cheltuielile media, care includ investitiile catre furnizorii locali de media online, cele de pe piata de search (in special Google) si furnizorii media internationali (Yahoo.com, Facebook), au ajuns la 34 de milioane de euro in 2011, ceea ce inseamna o crestere cu 30% fata de 2010, se spune in comunicat.

Potrivit Digital FactBook, fee-urile platite agentiilor de digital locale (includ serviciile de strategie, creatie, design, productie, social media, analytics) au crescut pana la o valoare totala de 12-13 milioane euro, in timp ce investitiile in mobile marketing au fost evaluate la 7 milioane de euro.

Telecomul, Industria Financiara si Industria Auto au fost anul trecut cei mai mari investitori in digital, potrivit Digital FactBook.

"Advertiserii trebuie sa se uite acum mai mult la context si sa livreze consumatorilor experiente integrate, integrat insemnand acum comunicare traditionala plus mobile plus online. Iar Digitalul, ca sa functioneze, trebuie sa ia in calcul trei elemente: creativitate, tehnologie si media", adauga Alex Visa.

Social media si mobile marketingul, principalele motoare de crestere ale pietei de digital

Principalele motoare de crestere ale pietei in 2011 au fost social media si mobile marketingul. Cu patru milioane de useri inregistrati la final de 2011, Facebook ramane principalul canal social media in Romania, potrivit studiului.

Pe de alta parte, potrivit Digital FactBook, piata de mobile marketing din Romania a atins sapte milioane euro in 2011 si va continua sa creasca in acest an cu 15%. Cu toate ca SMS-ul a fost cel mai utilizat instrument de comunicare mobile anul trecut, interesul marketerilor pentru aplicatii mobile, mobile advertising si website-uri mobile a crescut si va continua sa creasca si in 2012, se mai spune in studiu.

#piata locala de digital, #valoare piata locala digital, #investitii piata digital, #motoare crestere piata digital, #social media , #Internet Romania