Tesco intra pe piata de divertisment: A cumparat o platforma de muzica online

Vineri, 15 Iunie 2012, ora 18:10
1298 citiri
Tesco intra pe piata de divertisment: A cumparat o platforma de muzica online

Lantul de supermarketuri Tesco a achizitionat platforma muzicala online We7 pentru suma de 13,3 milioane euro si intentioneaza sa patrunda pe piata industriei de divertisment, informeaza site-ul revistei New Musical Express.

Compania britanica a achizitionat 91% din actiunile emise de acest site muzical si doreste sa cumpere restul de actiuni in urmatoarele saptamani, afirma publicatia The Guardian.

Cantaretul Peter Gabriel, fostul solist al grupului Genesis, va incasa in urma acestei tranzactii suma de doua milioane de lire sterline (2,47 milioane euro), intrucat este unul dintre actionarii majoritari ai platformei We7. Peter Gabriel a infiintat aceasta companie cu Steve Purdham in anul 2007.

Tesco: "Ni se deschid in fata multe oportunitati"

Vorbind despre aceasta achizitie, intr-un interviu acordat The Guardian, Steve Purdham a declarat:

"Initial, parea o afacere ca oricare alta, dar, tinand cont de forta acestui grup, ni se deschid in fata multe oportunitati. Una dintre ele este accesul la lista lor mare de clienti si la strategiile lor de marketing. Sa incepi o afacere noua este intotdeauna o initiativa dificila, dar am simtit ca in tabara lor exista multa perseverenta si dorinta de a crea valoare. E un exemplu care arata cat este de buna tehnologia din Marea Britanica. Exista anumiti oameni, precum directorii de la Tesco, care cauta inovatii si noi metode de a face ca lucrurile sa evolueze".

Mark George, directorul general al grupului Tesco, a spus:

"Clientii si tehnologia transforma, impreuna, felul in care ascultam muzica. Tesco este deja unul dintre cei mai mari comercianti en detail de CD-uri din Marea Britanie. Aceasta achizitie ne va ajuta sa oferim unui numar tot mai mare de clienti acces instantaneu la muzica, pe orice dispozitiv, oricand si oriunde doresc ei. Platforma We7 are o echipa minunata si o tehnologie foarte buna, pe care vom lansa in viitor o serie de servicii muzicale digitalizate".

Site-ul We7 detine o baza de 11 milioane de cantece in format digital, disponibile pe iPad, iPhone si dispozitive cu tehnologie Android. Desi We7 nu a inregistrat niciodata profit, grupul Tesco spera sa schimbe acest lucru, prin incorporarea site-ului in gama sa de produse digitale.

Tesco este cea mai mare companie de desfacere cu amanuntul (retailer, in limba engleza) din Marea Britanie, unde domina sectorul de bunuri de consum. Grupul britanic este cel de-al treilea retailer din lume prin prisma veniturilor obtinute (dupa Wal-Mart si Carrefour) si al doilea din lume prin prisma profiturilor (dupa Wal-Mart).

#Tesco achizitie We7, #Tesco industria de divertisment, #Tesco site muzical , #Investitii IT