Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Amazon anunta oficial magazinul de muzica digitala

Amazon anunta oficial magazinul de muzica digitala
Cel mai mare magazin online din lume, Amazon, care are o afacere importanta din vanzarea de CD-uri si DVD-uri cu muzica, a anuntat astazi lansarea sectiunii sale de muzica online in format MP3, cu care spera sa creasca vanzarile de muzica dupa modelul celebrului iTunes al Apple.

Despre acest serviciu se discuta de mai multe luni, insa compania a negat ca ar planui asa ceva. Analistii sustineau ca pentru Amazon sunt mai importante vanzarile pe suport optic. Cu toate acestea, din 2000 incoace scad continuu vanzarile de muzica pe CD si DVD, dar cresc exponential vanzarile pe online.

Acest lucru, desi pozitiv pentru industrie, a avut insa ca efect real cresterea exponentiala a magazinului iTunes, care ocupa 70% din piata mondiala. Doar Sony a reusit sa ajunga spre o cota de piata de 10%, iar in rest zeci si sute de companii se lupta pe restul de 20%, avand rezultate dezamagitoare.

Amazon a mai anuntat ca pentru a spori vanzarile, va renunta la soft-urile care protejeaza "drepturile de autor". Aplicatiile "digital rights management" (DRM), promovate de Microsoft si alti producatori, ar trebui sa asigure ca eventualii cumparatori nu fac piraterie cu muzica si clipurile accesate.

De fapt, spun oficialii din industrie, aceste softuri ii impiedica pe clienti sa asculte muzica unde vor ei si cum doresc. Chiar seful iTunes, Steve Jobs, a declarat ca protectiile DRM ar trebui eliminate pentru a stimula industria.

Amazon a justificat decizia sa prin faptul ca va folosi popularul format MP3 si vrea ca clientii sai sa poata folosi muzica pe orice echipament compatibil, chiar si pe celerul player iPod al Apple.

Japonezii de la Sony au incercat sa promoveze alte formate muzicale, Apple are propriul sistem si exista si alte firme care au incercat aceasta abordare. Insa utilizatorii doresc muzica in formate care sa poata fi redata si pe player, pe celular, pe combina muzicala, sa poata fi inregistrate pe CD si asa mai departe.

"Strategia noastra este ca utilizatorul sa stie ca orice melodie platita la Amazon va putea fi ascultata oriunde si oricum, pentru ca nu contine aplicatii DRM", a declarat Jeff Bezos de la Amazon.

Serviciul Amazon va fi lansat comercial in cursul verii si va avea muzica oferita de casa de discuri EMI si de alte peste 1.000 de companii din domeniu. EMI este prima dintre marile case de discuri care a anuntat oficial ca renunta la digital rights management pentru a-si spori vanzarile. Opinia generala este ca utilizatorii oricum gasesc solutia pentru a scapa de acest soft si acesta devine bataie de cap pentru companii. Probabil ca si alti mari jucatori vor urma aceasta tendinta dupa ce se vor vedea primele efecte.

Deocamdata, celelalte mari case de discuri, Universal Music, Sony BMG si Warner Music abia fac teste pentru a adopta popularul MP3. Formatul folosit de 90% dintre utilizatori a implinit 10 ani si a nascut de asemenea foarte popularul MP4 folosit la clipuri video. Cu toate acestea, marile companii lansau melodiile in alte formante, iar utilizatorii trebuiau sa le transforme ei ulterior pentru a le transfera. Se pierdea astfel timp si calitate.

Bloombiz




Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 929 ori