Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Clientii evoMAG pot face cumparaturi si de pe iPhone

Clientii evoMAG pot face cumparaturi si de pe iPhone


Magazinul online evoMAG.ro, important jucator de pe piata comertului electronic din Romania, a lansat o aplicatie pentru sistemul de operare iOS.

Terminalele mobile sunt tot mai utilizate si in Romania, iar companiile online se adapteaza acestor tendinte din piata.

"Trend-ul este evident catre comentul online de pe terminalele mobile. Daca in trecut analizam o oferta pe laptop sau calculator, trendul accelerat este acela de a ne informa si finaliza o achizitie pe un terminal mobil iar cel mai folosit gadget este smartphone-ul", a declarat, pentru Business24, Mihai Patrascu, CEO evoMAG.

El a adaugat ca investitia initiala pentru aceasta aplicatie este pana in 5.000 euro, iar bugetul de promovare este de 10.000 euro pentru urmatoarele 6 luni.

"Am luat decizia de a dezvolta o aplicatie pentru sistemul de operare iOS datorita vizitelor din ce in ce mai multe de pe aceste terminale, luna de luna. Scopul principal al aplicatiei este acela de a facilita si mai mult pentru client procesul de cumparare si pentru a fi in contact, printr-un mediu foarte prietenos, cu produsele si serviciile nostre", a mai spus Patrascu.

Vanzarile evoMAG, in crestere in primul semestru

Vanzarile evoMAG din primul semestru au crescut in medie cu 30% in primul semestru, respectand trendul pietei.

"Anul trecut, vanzarile au avut un ritm de crestere de 40% fata de 2011, ceea ce inseamna ca pentru prima jumatate a anului acesta am decelerat putin, dar speram sa aungem la acelasi nivel de crestere spre sfarsitul anului", a adaugat CEO-ul evoMAG.

In ultimi patru-cinci ani, cea mai vanduta categorie de produse este cea a laptop-urilor, dar pentru ultimul trimestru din 2013, directorul executiv al evoMag estimeaza ca vanzarile de tablete vor depasi, ca volum, pe cele de laptop-uri.

"Cresterea din acest an este una foarte accelerata pe segmentul tabletelor. Alte categorii de produse foarte vandute sunt smartphone-urile, imprimantele, categoria foto si retelistica", a subliniat el.

Valoarea medie a cumparaturilor, circa 150 de euro

Un client evoMag cheltuieste, in medie, circa de 150 de euro, in scadere cu 10-15% fata de anii trecuti.

"Scaderea valorii in cazul nostru a intervenit dupa ce am adaugat in portofoliul produsele electrocasnice mici, la sfarsitul anului 2012, si FMCG la inceputul anului 2013, categorii care au adus un numar mult mai mare de comenzi", a precizat Patrascu.

Cele mai importante functionalitati ale aplicatiei

Pe langa comandarea imediata a unui produs din cele peste 100.000 disponibile pe site-ul evoMAG, aplicatia permite si afisarea in timp real a stocului produselor active, precum si vizualizarea starii oricarei comenzi.

De asemea, utilizatorii pot consulta review-urilor realizate de catre ceilalti clientii care au achizitionat produse si pot adauga la favorite produsele dorite, pe care le pot urmari.

O alta functie disponibila in noua aplicatie evoMag este afisarea istoricului comenzilor realizate in timp, precum si a istoricului de service.

In Romania, mai multe magazine online si portaluri pentru anunturi au astfel de aplicatii pentru terminale mobile, printre acestia fiind eMag.ro, Okazii.ro si Mercador.ro.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1155 ori