Romanii nu au incredere in magazinele online

Miercuri, 29 Iunie 2011, ora 11:53
1473 citiri
Romanii nu au incredere in magazinele online

Romanii sunt reticenti fata de cumparaturile online din cauza ca nu au incredere in securitatea site-urilor si a datelor personale, arata un studiu Gfk, preluat de Mediafax.

"Un studiu GfK arata ca, in proportie de 83%, cei intervievati si-au exprimat reticenta fata de achizitiile online prin incertitudinile legate de securitatea site-ului, a procesului de cumparare si datelor personale, la care se adauga posibilele fraude", a declarat directorul Business Development al GeCAD ePayment, Cristian Herghelegiu.

El a adaugat ca proprietarii magazine online trebuie sa investeasca in cresterea securitatii site-urilor, prin achizitionarea de sisteme antifrauda de prevenire a fraudelor si introducerea de standarde de securitate, unul dintre acestea fiind 3D Secure.

Herghelegiu a amintit ca procentul tentativelor de frauda inregistrate in 2010 in magazinele online care folosesc solutia ePayment a fost de 0,24%, in scadere cu 50% fata de 2009, sistemul antifrauda protejand magazinele online si clientii acestora de pierderi de aproape 900.000 euro.

"Datele companiei arata ca, incepand cu 2008, rata tentativelor de frauda s-a injumatatit de la an la an. Anul trecut, GeCAD ePayment a procesat 2,08 milioane de plati online, din care 4.992 au fost tentative de frauda", a spus reprezentantul GeCAD ePayment.

Principalele tipuri de afaceri online vizate in 2010 au fost site-urile care ofera reincarcare electronica pentru telefoanele mobile, avand un procent de 28,9% din numarul total al tentativelor de frauda, urmate de turism, cu un total de 22%, si de serviciile de telecomunicatii, altele decat cele de reincarcare, cu un procent de 10,7%, conform statisticilor GeCAD ePayment.

Herghelegiu a recomandat proprietarilor de magazine online sa introduca mecanisme de recuperare a solicitarilor in curs de desfasurare, care, din anumite motive, cum ar fi intreruperea conexiunii Internet, nu s-au finalizat prin emiterea unei comenzi.

"In cazul GeCAD ePayment, prin astfel de sisteme, am reusit sa recuperam 85% din solicitarile care s-au intrerupt din diferite motive. Cifrele arata ca astfel de sistem pot dubla afacerile unui magazin online", a spus Herghelegiu.

 

România, pe ultimele locuri din Europa la achiziționarea cărților online. Cât de mult se cumpără ebook-uri și volume tipărite de pe internet
România, pe ultimele locuri din Europa la achiziționarea cărților online. Cât de mult se cumpără ebook-uri și volume tipărite de pe internet
În 2023, la nivelul Uniunii Europene, 13,4% din rezidenţi au cumpărat online cărţi, reviste sau ziare tipărite şi doar 7,2% din rezidenţii UE au făcut achiziţii online de cărţi...
#magazin online, #cumparaturi online, #ecommerce, #siguranta cumparaturi online , #Magazine online