Ce inseamna Native Advertising? Interviu cu Alexandru Cristian Ionita

Luni, 19 Septembrie 2016, ora 11:21
5226 citiri
Ce inseamna Native Advertising? Interviu cu Alexandru Cristian Ionita

Alexandru Cristian Ionita, CEO al agentiei de marketing digital Oblyo si creatorul platformei de campanii pentru bloggeri eBloguri, este la baza programator, iar in cadrul agentiei se ocupa, alaturi de echipa sa, de creare de site-uri si portaluri, de dezvoltare de strategii SEO si marketing digital, de creare de continut si de organizare de campanii/concursuri pentru bloggeri.

Ce rol ocupa o campanie de native advertising in cadrul unei strategii SEO?

In primul rand, sa definim ce inseamna Native Advertising. Este vorba de un mod de promovare online care se integreaza firesc, natural ("native") in stilul contextului in care aceasta este integrata.

Native Advertising se poate imparti in sase categorii mari:

- articole publicitare (advertoriale) scrise in acelasi stil/ton cu editorialele site-ului pe care sunt publicate;

- reclamele contextuale (Adwords) care apar in cautari deasupra rezultatelor. Se identifica prin cuvantul "Anunt";

- recomandari de "articole relevante" la sfarsitul articolelor (Recommendation Widgets) ;

- produse preferentiale in liste de produse, tipic site-urilor de afiliere sau comparatoare de preturi (Promoted Listings)

- bannere cu continut relevant pentru site-ul pe care sunt afisate (In-Ad)

- alte tipuri de Native Advertising

In campaniile de SEO, promovarea prin Native Advertising este importanta datorita prezentei linkurilor incluse in formate pe care cititorii le apreciaza (trafic de calitate) ca aportand informatii suplimentare subiectului de care sunt interesati.

De asemenea, pentru o vizibilitate cat mai buna in Google, este nevoie de o anliza SEO preliminara a site-ului clientului pentru a se decide care sunt cuvintele cheie pe care trebuie lucrat, care este forma de Native Advertising cea mai indicata, precum si site-urile care se potrivesc cel mai bine caracteristicilor si scopurilor acestuia, astfel incat sa se generze un trafic relevant, dar si un interes crescut pentru accesarea linkurilor incluse.

Pentru tot l-ati mentionat, ce este mai exact un advertorial?

Advertorialul este un articol scris in stil jurnalistic, care ofera informatii despre client (produsele sau serviciile acestuia) cu scop publicitar.

A aparut ca nevoie de alternativa la publicitatea clasica, dar si pentru a oferi un plus de seriozitate si credibilitate promovarii.

Pentru ca un advertorial sa genereze trafic, conteaza modul in care este scris: tonul acestuia - laudativ, neutru, acuratetea informatiilor si accesibilitatea acestora, modul in care sunt introduse in text, corectitudinea limbii in care sunt scrise - daca mai era nevoie sa precizez - etc, dar si siteul pe care este publicat (trafic, cotatie Google).

De ce este important sa ai o strategie puternica de SEO?

SEO = Search Engine Optimization. Cu alte cuvinte, optimizarea pentru motoarele de cautare, astfel incat, site-ul sa obtina o mai buna pozitionare in ordinea in care motorul de cautare

Google afiseaza rezultatele cautarii, in functie de cuvintele cheie relevante pentru acesta. Este o adevarata lupta sa cuceresti o pozitie mai buna in rezultate, mai ales ca piata este saturata de site-uri care ofera continut de calitate. Astfel ca diferenta o poate face o strategie buna de SEO.

Este important sa apari macar in prima pagina de rezultate pentru cuvintele cheie ale site-ului tau si asta pentru ca, in general, putin vizitatori opteaza pentru cautarea in urmatoarele pagini de rezultate.

Tot strategia de SEO ajuta la filtrarea vizitatorilor, astfel incat si ei, la randul lor, sa fie relevanti pentru client si pentru obiectivele acestuia.

Actiunile de SEO au doua componente - una pe site si reprezinta actiunile de optimizae realizate pe pagina, cod sursa, structura, design si continut, si alta in afara site-ului, cu scopul de a obtine referinte pe alte pagini web catre site-ul optimizat (link building).

De asemenea, site-ul trebuie inscris in motoarele de cautare si distribuit in retelele de socializare.

Este nevoie de o strategie de SEO pe termen lung si asta pentru ca on-line-ul este o zona foarte dinamica, iar schimbarile se petrec de pe o zi pe alta; motoarele de cautare isi actualizeaza continutul in permanenta, iar concurenta are, la randul ei, o strategie de SEO.

Ce ne puteti spune despre importanta promovarii pe facebook?

Facebook este poate cea mai importanta retea de socializare din punctul de vedere al promovarii. Totusi, din capul locului, trebuie sa tinem cont de faptul ca pagina sau contul de utilizator de pe Facebook (ca si de pe celelalte retele de socializare) nu ne apartin in totalitate, acestea fiind create pe "teren inchiriat".

Conform studiilor, Facebook este a doua sursa de generare a traficului pe un site, dupa cautarea organica, insa genereaza putin peste un sfert din venitul total. Cu toate acestea, nu ne putem baza in exclusivitate pe Facebook pentru promovare, pentru simplul fapt ca nu detinem controlul total, iar schimbarile pe care Facebook le-ar putea face (fara sa ne intrebe, evident), ne-ar putea afecta radical afacerea.

Din experienta dumneavoastra, care sunt principalele motive pentru care merita sa organizezi campanii cu bloggeri?

Blogosfera poate fi definita ca un univers virtual, paralel cu cel real. Aici oricine are ceva de spus, o poate face in cadrul propriului blog (sau jurnal online).

Multi bloggeri continua sa scrie de placere, din pasiune, dar altii deja au trecut la profesionalizarea blogurilor lor.

Cert este ca sunt cu totii interesati in monetizarea acestora. Iar campaniile pentru bloggeri reprezinta una dintre modalitati.

Astfel, aici se intalnesc cu dorinta si nevoie clientilor de a-si promova afacerea in comunitatile de cititori ale bloggerilor, intr-o maniera cat mai naturala posibila, in stilul cu care bloggerul si-a obisnuit cititorii.

Asadar, pe langa numarul mare de cititori care vor afla despre clientul pentru care se realizeaza campania, acesta mai beneficiaza si de ajutor pe partea de SEO, pentru ca fiecare articol inscris in respectiva campanie include un link catre siteul sau (home page, pagina de categorie, de produs, blogul site-ului etc).

La final, statisticile si rezultatele obtinute sunt analizate si raportate la investitie, ceea ce ofera clientului posibilitatea de a fi controla acest tip de promovare.

De altfel, in prezent, implicarea bloggerilor - ca lideri de opinie - in promovarea/testarea de produse/servicii (mai ales nou lansate), evenimente este un trend cu tendinta crescatoare in piata, indiferent ca vorbim despre companii mari sau mai mici.

Ramaneti la curent cu activitatea lui Alexandru Cristian Ionita, urmarindu-i blogul la cristi-ionita.ro.

#Native Advertising SEO, #Alexandru Cristian Ionita eBloguri , #Oferte internet