Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Comertul electronic, din ce in ce mai profitabil. Volumul platilor a crescut cu 38% in 2012

Comertul electronic, din ce in ce mai profitabil. Volumul platilor a crescut cu 38% in 2012


Volumul platilor online cu cardul a crescut cu 38% in primele noua luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind volumul total inregistrat la nivelul anului 2011.

Astfel, conform datelor Romcard, romanii au platit online produse si servicii in valoare de 165,8 milioane euro, platforma PayU inregistrand tranzactii in valoare de 138,4 milioane de euro.


Platile online cu cardul vor atinge 5 milioane de tranzactii in 2012


"In aproape sapte ani, volumul platilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, pastrand constant un ritm de crestere de doua cifre, chiar si in perioada de criza", a declarat Andreia Stavarache, sales & marketing manager PayU.

Aproximativ 86% dintre cumparaturi au fost efectuate din Romania, restul tranzactiilor provenind din alte 199 de tari, in special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franta, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.

"Desi majoritatea tranzactiilor sunt efectuate din Romania, observam o crestere importanta a tranzactiilor din anumite tari. De exemplu, tranzactiile din Ungaria, Polonia si Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% si respectiv 21%. Acest lucru demonstreaza un potential important de care magazinele online ar trebui sa tina cont", a declarat directorul general al Romcard, Marin Mitroi.

Conform datelor din sistemul PayU, cele mai bune evolutii au fost inregistrate de magazinele online care vand cupoane de reduceri, confectii, cadouri si jucarii. Acestea si-au majorat vanzarile (numarul de tranzactii) cu 106%, 79%, 62% si respectiv 47%. De asemenea, organizatiile neguvernamentale au primit cu 87% mai multe donatii fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Valoarea medie a cosului de cumparaturi a fost de 56 euro in sistemul Romcard (67 euro in sistemul PayU).

La nivelul anumitor industrii, se remarca o crestere semnificativa a cosului de cumparaturi. Astfel, valoarea medie a unei donatii online a crescut cu 184%, de la 35 euro la 99 euro iar cosul mediu pe segmentul confectii s-a majorat cu 53%, de la 73 euro la 112 euro.

PayU este furnizor de solutii eCommerce integrate, detinut de Naspers Ltd, un grup multinational, cu operatiuni in 131 de tari in domenii ca media, Internet sau eCommerce.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: NewsIn
Articol citit de 1550 ori