Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Utilizatorii evita serviciile de plata online din motive de securitate (studiu)

Utilizatorii evita serviciile de plata online din motive de securitate (studiu)


Aproape jumatate dintre utilizatorii de internet din Europa (44%) nu au incredere in nivelul de siguranta al cumparaturilor sau tranzactiilor online, iar 38% dintre utilizatori ar opta pentru plati electronice mai frecvent daca ar avea certitudinea ca sunt protejati de fraudele cibernetice, conform unui studiu al unui producator de solutii de securitate endpoint, dat vineri publicitatii.

Potrivit cercetarii, clientii nu au incredere in sistemele de plata online din motive de securitate.

Studiul arata ca 62% dintre utilizatori se tem de fraudele financiare online si dezvaluie numeroase exemple de motive pentru care acestia au rezerve. De exemplu, 34% dintre cei care opteaza pentru plati online considera ca si aplicatiile oficiale ale organizatiilor financiare pentru dispozitivele mobile necesita masuri de securitate suplimentare pentru a putea fi folosite in siguranta. In plus, 44% dintre utilizatori sustin ca au anulat o operatiune financiara in timpul procesarii acesteia din cauza temerilor cu privire la siguranta.

Nivelul de protectie impotriva fraudelor cibernetice este un factor important pentru utilizatori in alegerea unui magazin online sau a unui operator de servicii financiare: 61% dintre respondenti au afirmat ca s-ar simti mai protejati daca organizatiile ar adopta masuri de securitate aditionale pentru protejarea datelor financiare. Mai mult, 71% dintre utilizatorii europeni sustin ca este necesar ca sistemele de plati online si magazinele online sa le protejeze si computerele si dispozitivele mobile impotriva fraudelor financiare", se spune in studiu.

In acelasi timp, multi utilizatori sunt constienti ca trebuie sa implementeze propriile masuri de securitate, in plus fata de protectia oferita de furnizorii de servicii de plati electronice. In timp ce 22% dintre utilizatorii europeni considera ca securitatea propriilor tranzactii financiare este responsabilitatea bancilor si 14% dintre acestia considera ca ei insisi sunt responsabili, majoritatea (59%) sunt de parere ca atat utilizatorii cat si bancile detin responsabilitatea protectiei informatiilor financiare. Datele arata ca utilizatorii ar accepta instrumente noi de la organizatiile financiare pentru a lucra impreuna pentru prevenirea fraudelor cibernetice.

"Multi utilizatori inca opteaza pentru platile cu numerar sau cu carduri bancare la punctul de vanzare, in defavoarea achizitiilor online prin intermediul computerelor sau a dispozitivelor mobile, iar aceasta optiune impiedica dezvoltarea pietei de plati electronice. Pentru a incuraja oamenii sa inceapa sa utilizeze serviciile de plata electronica in mod activ, bancile, magazinele online si sistemele de plati online trebuie sa asigure utilizatorii ca sunt protejati de fraudele cibernetice. O solutie ar fi ca serviciile de plati electronice sa adopte masuri suplimentare de securitate care sa protejeze tranzactiile bancare si platile pe internet sau prin intermediul dispozitivelor mobile. Aceste masuri de protectie suplimentare, specializate pe protectia tranzactiilor financiare, ofera utilizatorilor o certitudine imediata si vizibila cu privire la siguranta banilor lor', afirma specialistii.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 899 ori
Citeste mai multe despresecuritate online