Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Specialist Google: "Iata cum sa alegi o agentie SEO"

Specialist Google: "Iata cum sa alegi o agentie SEO"


Ai investit timp si bani in construirea unui website ca la carte? Eforturile tale au fost in zadar daca website-ul nu devine un motor de venituri pentru business-ul tau, acest lucru fiind posibil doar daca genereaza trafic de calitate, targetat pe utilizatorii care cauta produsele si serviciile tale.

Una din cele mai eficiente metode de a atinge acest obiectiv este prin intermediul optimizarii SEO, care iti ajuta site-ul intr-un mod organic sa ocupe pozitii de top in Google pe cuvintele cheie specifice business-ului tau online.

SEO este un proces complex care presupune atat creativitate cat si skill-uri tehnice, motiv pentru care antreprenorii online apeleaza, cel mai adesea, la o agentie SEO profesionista.

Dar cum poti fi sigur ca ai facut o alegere corecta, avand in vedere competitia din acest domeniu? Mai exact, cum poti sti ca ai ales o agentie profesionista si nu una neserioasa?

Adevarul este ca o agentie SEO care stie ce face iti poate aduce pozitii mai bune in Google, mai mult trafic de calitate si potentiali clienti, in timp ce o agentie SEO neprofesionista poate face mai mult rau site-ului tau, distrugandu-ti si ultima farama de vizibilitate online pe care o aveai.

SEO este un domeniu care evolueaza constant, intr-un ritm accelerat, asadar trebuie sa te asiguri ca investesti in serviciile unei agentii SEO care iti aduc rezultate pozitive, prin tehnici eficiente si de actualitate.

O greseala frecvent intalnita printre marketeri este a crede ca SEO este un domeniu tehnic, de care ar trebui sa se ocupe programatorii web. Insa practica demonstreaza ca programatorii web rareori inteleg ce este de fapt optimizarea SEO.

Conform lui Google, succesul unui website din punct de vedere SEO se defineste prin ocuparea unor pozitii in motoarele de cautare care sa faciliteze accesul utilizatorilor la produsele si serviciile pe care le cauta.

Asadar, relevanta continutului site-ului in sine este unul dintre cei mai importanti factori de clasare, conform lui Google. Iar adevarul este ca site-urile cu cele mai bune pozitii in Google sunt cele in care business-ul in sine este orientat spre client si ii ofera acestuia exact ceea ce are nevoie.

Conform publicatiei CIO.com, "in prezent, SEO presupune o intelegere profunda a tuturor tipurilor de marketing, a psihologiei umane, precum si aptitudini de comunicare sociala, cunoasterea peisajului social media, capacitatea de a interpreta statisticile oferite de tool-urile de analiza, elemente de web design, marketing viral, marketing de continut, de produs, modele de business, si multe altele."

Asadar, pentru a te asigura ca agentia SEO cu care vei colabora are experienta necesara pentru a prelua eforturile SEO pentru business-ul tau, Google recomanda o metoda de evaluare a acesteia in 4 pasi. Iata care sunt acestia:

Pasul 1. Asigura-te ca agentia SEO iti pune cat mai multe intrebari despre business-ul tau

Cu toate ca multe intalniri si discutii intre tine, ca reprezentant al companiei, si furnizori de diverse servicii, implica o comunicare unilaterala, in care acestia iti prezinta serviciile, tu asculti si la sfarsit spui "Da" sau "Nu", cand vine vorba de prima discutie cu o agentie SEO, este important ca aceasta sa manifeste un interes real si curiozitate in ceea ce priveste natura business-ului tau. Asadar, o agentie SEO profesionista iti va pune o serie de intrebari generale in ceea ce priveste specificul business-ului si directia strategiei generale de marketing a acestuia. Iata cateva exemple de astfel de intrebari:

- Care este USP-ul (Unique Selling Proposition sau, in traducere, Propunerea Unica de -Vanzare) business-ului tau? Prin ce aduce business-ul tau plus-valoare clientilor?
- Care este publicul tau tinta si cum ajung acestia in prezent la produsele si serviciile tale?
- Care este scopul website-ului tau? Este un site de prezentare sau un magazin online?
- Ce alte canale de marketing folosesti pentru promovare (online si offline)?
- Cine sunt competitorii tai si ce avantaje ofera acestia in comparatie cu tine, in ceea ce priveste produsele, serviciile, timpul de livrare, serviciile de relatii cu clientii? Care este pozitionarea acestora in piata?

Pasul 2. Cere referinte

Daca agentia SEO a trecut cu succes de pasul 1, este timpul sa treci la pasul 2, si anume sa verifici ce rezultate a avut de-a lungul timpului cu alti clienti de-ai sai. Solicita o lista cu cel putin trei clienti, impreuna cu datele lor de contact, pentru a putea lua legatura cu acestia si a le pune cateva intrebari in legatura cu experienta pe care au avut-o de-a lungul colaborarii cu agentia SEO respectiva.

Iata cateva exemple de intrebari relevante:

- Cat timp au colaborat cu agentia SEO?
- Ce pozitii ocupa site-ul lor in Google in momentul inceperii colaborarii? Dar dupa 1 an?
- Au putut comunica usor cu aceasta?
- A fost agentia SEO capabila sa livreze servicii de calitate, respectand deadline-urile?
- Au primit sfaturi utile din partea agentiei?
- In ce a constat munca depusa de agentie? A inclus atat optimizare on page, cat si off page?

Pasul 3. Solicita un audit agentiei care ocupa cele mai bune pozitii in Google

Daca ai ajuns la pasul 3, inseamna ca ai eliminat agentiile SEO neserioase si ai ramas cu cateva agentii de top pe lista. Alege-o pe cea care ocupa cele mai bune pozitii in Google si solicita-i un audit!

Auditul are scopul a ajuta agentia SEO sa determine nivelul vizibilitatii businessului tau in mediul online la momentul respectiv, analizand diversi indicatori, precum traficul, pozitiile in motoarele de cautare, autoritatea domeniului, profilul de backlinkuri.

De asemenea, auditul presupune si analiza site-ului din punct de vedere al performantelor tehnice si al impactului asupra experientei utilizatorului (viteza de incarcare, numarul paginilor cu eroare 404, elemente de design), precum si efectuarea unui research pentru a identifica principalele cuvinte cheie pe care se va baza strategia SEO.


Pasul 4. Dezvolta un parteneriat pe termen lung

Odata ce ti-ai ales agentia SEO care ti-a efectuat auditul si a pus bazele viitoarei strategii, este timpul sa pui planurile in actiune si sa cuceresti motoarele de cautare! Tine cont totusi ca, in functie de domeniul businessului tau si nivelul competitiei, poate dura pana la 6 luni sau chiar 1 an pentru a-ti atinge obiectivele.

Asigura-te ca ai resursele financiare si umane necesare pentru a sustine aceasta colaborare si tine cont de sfaturile pe care agentia ti le ofera! De exemplu, daca agentia iti recomanda sa faci anumite modificari site-ului, asigura-te ca programatorii cu care lucrezi pot implementa in cat mai scurt timp modificarile respective.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 524 ori

comments powered by Disqus