In timp ce Google se lupta cu giganti precum Apple pentru cota de piata a sistemelor de operare pentru smartphone si cu Facebook pentru numarul de utilizatori ai retelelor sociale, un nou adversar ameninta veniturile gigantului: Amazon.
In contextul in care doar 20% din cautarile realizate prin intermediul Google aduc bani companiei, Amazon reprezinta un adevarat pericol pentru viitorul companiei din Silicon Valley, scrie Business Insider.
Consumatorii incep deja sa renunte la Google cu totul si sa se duca direct pe site-ul pe care vor gasi produsele dorite, precum Amazon.com, sau pe aplicatia mobila a Amazon. Conform ComScore, numarul cautarile realizate direct pe site-ul Amazon a crescut cu 73% in ultimul an.
Astfel, in loc sa cautam pe Google, sa analizam rezultatele, sa alegem pagina magazinului online, sa o adaugam produsul in cos, sa introducem datele cartii de credit si adresa de livrare, putem merge pe Amazon si dupa doua clickuri, produsul sa fie pe drum.
In cazul telefoanelor mobile, unde Amazon are propria aplicatie, iar Google e doar o bara de cautare intr-un browser, sansele companiei din Washington cresc si mai mult.
Scenariul devine si mai nefast pentru Google, daca produsele Kindle ale Amazon devin si mai populare, iar compania lanseaza, spre exemplu, un telefon mobil, care vine cu filme si carti gratuite prin contul Amazon Prime, cont ce include si transport gratuit pentru orice comanda realizata la magazinul online.
Ce urmeaza dupa Kindle Fire? Amazon smartphone
Acesta este motivul si pentru care Amazon isi vinde produsele ieftin, cum este cazul tabletei Kindle Fire care are un pret de vanzare sub pretul de productie.
Kindle Fire da tonul preturilor mici pentru tablete Android
Companiile isi pot face reclama pe tabletele Kindle Fire