10 lucruri care nu trebuie sa va lipseasca de pe site

Luni, 01 Octombrie 2007, ora 15:52
1120 citiri

Atunci cand clientii intra pe site-ul firmei dumneavoastra, asteapta sa gaseasca informatii folositoare si sa le gasesca imediat. Daca nu vad ceea ce ii intereseaza, s-ar putea sa plece sau, mai rau, sa se duca la concurenta. Asa ca trebuie sa tineti minte un lucru cand va faceti site pentru firma: acesta trebuie facut, in principal, pentru utilizatori. Iata 10 lucruri pe care site-ul dumneavoastra trebuie sa le aiba neaparat.

1. Date de contact - numere de telefon, adrese postale si de e-mail.

2. Informatii despre produsele si serviciile pe care le oferiti - acestea trebuie sa fie amanuntite si sa includa si o lista de preturi.

3. Mostre sau demo-uri ale produselor dumneavostra actuale si anterioare.

4. O sectiune dedicata clientilor care vor sa stie mai multe despre produse, care sa includa descrieri foarte amanuntite, informatii ajutatoare in caz de probleme, rasounsuri la intrebari frecvente etc.

5. Optiunea de a cumpara online, astfel incat clientii sa nu mai fie nevoiti sa vina pana la dumneavoastra pentru a achizitiona produsele pe care le vor.

6. Informatii de background despre compania dumneavostra, date despre conducere si despre echipa de management.

7. Stiri, anunturi, comunicate de presa, actualizari ale listei de produse si servicii, stiri despre diverse imbunatatiri aduse produselor.

8. Anunturi de angajare.

9. Un buton care sa-l intoarca usor pe utilizator la pagina principala, indiferent in ce parte a site-ului s-ar afla. Pagina principala este, in mintea clientului, locul de unde pornesc toate "cararile" site-ului dumneavostra, asa ca trebuie sa i se ofere optiunea de a se intoarce acolo cu usurinta.

10. Navigare simpla, care ii permite utilizatorului sa gaseasca rapid ceea ce cauta.

Din toata aceasta lista, poate cel mai important lucru pe care site-ul dumneavostra trebuie sa-l aiba este navigarea simpla si intuitiva. Chiar daca pagina dumneavoastra online le are pe celelalte 9, daca utilizatorul nu se poate descurca usor in ea, s-ar putea sa nu poata gasi toate informatiile pe care v-ati chinuit sa le puneti acolo.

Pentru a va putea transforma site-ul intr-unul "prietenos" cu utilizatorii, trebuie sa aflati in primul rand cat de usor este acesta de folosit. Rugati un prieten care nu a mai intrat pe pagina dumneavostra sa o acceseze si sa caute o anumita informatie sau sectiune, iar apoi sa va spuna cat de repede a gasit-o. S-ar putea sa va ajute foarte mult.

Dupa ce ati vazut cum i se pare unui utilizator nou site-ul, trebuie sa incercati sa-l faceti cat mai facil cu putinta. Primul pas este sa creati un "layout" (punere in pagina) simplu. Paginile cu informatie multa si disparata sunt greu de urmarit, astfel ca a dumneavostra ar trebui sa fie structurata, usor de cuprins dintr-o privire.

Multa lume alege sa isi puna pe pagina meniuri care se desfasoara in jos, insa daca dumneavostra considerati ca aveti nevoie intr-adevar de ele, inseamna ca site-ul s-ar putea sa fie prea complex. Daca, totusi, le vreti, asigurati-va ca functioneaza in toate browserele de pe piata.

Nu obligati utilizatorii sa "sape" prea mult dupa informatii. Regula spune ca un vizitator al paginii ar trebui sa dea maximum 3 click-uri pentru a ajunge la ceea ce cauta.

Daca aveti o optiune de cautare, asigurati-va ca functioneaza cum trebuie si ca ofera informatii relevante si cuprinzatoare.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.