Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ai smartphone, esti spionat. Vezi cine iti asculta telefonul

Ai smartphone, esti spionat. Vezi cine iti asculta telefonul

Utilizatorii de telefoane mobile spun ca vor mai multa intimitate iar dezvoltatorii de aplicatii ii asculta. Ii asculta la propriu, atunci cand sunt la birou, in bucatarie, in club sau in dormitor. 

In ultimul timp, au inceput sa apara mai multe aplicatii pentru telefoanele mobile care folosesc microfonul incorporat pentru a inregistra diversele sunete de ambianta, potrivit Pc World.

Dupa ce primesc informatiile de la microfon, aplicatiile de acest tip isi pot da seama la ce este atent detinatorul de smartphone.

Bug sau feature?

Color, Shopkick si IntoNow sunt cateva dintre aplicatiile care folosesc microfoanele integrate in iPhone-uri sau in telefoanele cu Android pentru a colecta informatii contextuale.

Color, spre exemplu, foloseste microfonul pentru a afla ce alti oameni sunt in aceeasi incapere cu tine.

Zgomotul de fundal este combinat cu informatii de culoare si luminozitate transmise de camera foto, rezultatul fiind generarea unor retele de socializare spontante si temporare.

Shopkick, cu mare prindere la americani, ii rasplateste pe useri doar pentru ca decid sa intre intr-un magazin anume.


Acestia nu trebuie sa apese niciun buton, aplicatia detectand sunetele generate de un aparat special, prezent in cateva dintre cele mai importante magazine.

IntoNow este disponibil doar detinatorilor de iPhone si iPad si incurajeaza activitatile de social networking, in timpul show-urilor TV.










Pentru a detecta la ce emisiune te uiti, aplicatia te "asculta" si apoi cauta prin cele 2,6 milioane de segmente si emisiuni TV.

Cine te mai asculta

Aplicatiile "spion" exista de mai multi ani. Shazam si SoundHound, primele dintre ele, au fost folosite la identificarea unei melodii careia i-ai uitat numele.

O serie de alarme folosesc microfonul pentru a te asculta cand dormi. HappyWakeUp te lasa sa dormi cand ai somnul mai adanc si te trezeste cand "aude" ca te intorci pe toate partile.

Daca la primul val de aplicatii care foloseau microfonul, utilizatorii stiau cu exactitate cand si cum sunt ascultati, cel de-al doilea val este putin mai secretos.


Spre exemplu, multi dintre cei care folosesc Color habar nu au ca microfoanele lor sunt activate pentru a fi ascultati.

Bine-ai venit in viitor!

In marketing si publicitate, informatiile despre consumatori sunt cele mai importante. Specialistii in marketing nu au niciodata prea multe informatii despre stilul de viata al target-ului lor.

Pentru ca sunt vazute ca fiind senzori universali pentru cercetari de piata in timp real, foarte eficiente, telefoanele mobile sunt foarte indragite de departamentele de marketing.

Cele mai multe aplicatii trimit inapoi catre producator tot felul de informatii private.


Unele trimit numarul unic de indentificare al device-ului (UDI), altele trimit locatia smartphone-ului.


Practic, orice informatie care poate fi culeasa va fi culeasa.

Multumita sofisticatelor programe de recunoastere a tiparelor, sunetele vor deveni in scurt timp "aur demografic" pentru cei din marketing.

Prin ascultarea telefoanelor, s-ar putea afla varsta utilizatorului de smartphone si a celor cu care vorbeste, daca este barbat sau femeie, la ce ora merge la somn si la ce ora se trezeste, cat de mult se uita la TV sau asculta radio, cat timp petrece cu altii si cat timp prefera sa stea singur, cu ce merge la munca, in ce tip de oras locuieste, etc.

Viitorul marketingului sta in contextualitate si hiper-targetare. Primul pas a fost facut deja de "spionii" din telefonul mobil.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 8712 ori