Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Black Friday. Cui se adreseaza magazinele cand fac listele de reduceri si care sunt produsele cele mai expuse la raft

Black Friday. Cui se adreseaza magazinele cand fac listele de reduceri si care sunt produsele cele mai expuse la raft


Notorietatea evenimentului Black Friday creste de la an la an in Romania. Aproximativ 4,2 milioane de romani isi manifesta intentia de a face cumparaturi cu oaceasta ocazie, in contextul in care aproximativ 7,4 milioane de romani cunosc semnificatia evenimentului, potrivit unui studiu realizat pentru eMag de compania Daedalus Millward Brown.

Aproximativ 17% dintre respondentii barbati au afirmat ca vor face "cu siguranta" cumparaturi de Black Friday, in timp ce 10% dintre femei au luat deja aceasta decizie. "Probabil ca voi cumpara" a fost raspunsul dat de 41,3% dintre barbati si de 42,6% dintre femei.

"Black Friday a devenit un reper solid in perceptia consumatorilor romani, care asociaza luna noiembrie cu luna celor mai mari si mai multe reduceri din an. In plus, in acest an romanii stiu mult mai clar si ce anume vor sa cumpere, pregatind lista de cumparaturi in avans. Intentia de cumparare a crescut anul acesta cu 75% fata de anul trecut. Datele arata ca anul acesta 4,2 milioane de romani intentioneaza sa cumpere de Black Friday, fata de 2,4 milioane anul trecut", a declarat Daniela Lazar, Director General Daedalus Millward Brown.

Cel mai ridicat grad de notorietate, in segmentul de varsta 18 - 24 de ani

Cel mai ridicat grad de notorietate a fost inregistrat in segmentul de varsta 18 - 24 de ani, unde 60,9% din respondenti au auzit de Black Friday, urmat de segmentul 25 - 34 de ani (58,5%).

"Aceste procente sunt foarte relevante pentru modul in care va evolua pozitionarea acestui eveniment de shopping pe piata romaneasca. Tinerii sunt mult mai bine conectati la tot ceea ce inseamna informatie, sunt dinamici si dau tonul in mediul online, raspandind, la randul lor, informatia", a adaugat Lazar.

Ce-si doresc femeile? Ce vor barbatii?

Pe lista de cumparaturi a femeilor, in topul cele mai invocate articole in chestionarul Daedalus Millward Brown construit pe raspunsuri multiple s-au situat pe primele trei locuri electrocasnice mici, articolele de imbracamine si televizoarele. Pe lista barbatilor, pe primul loc se afla electronicele si accesoriile auto, televizoarele si hainele.

Lista de cumparaturi a femeilor
1. Electrocasnice mici (45,3%)
2. Haine (27,5%)
3. Televizoare (14%)
4. Incaltaminte (12,8%)
5. Laptopuri (8,8%)
6. Telefoane mobile (8%)
7. Masini de spalat (7,3%)
8. Ingrijire personala (6,2%)
9. Frigidere (6%)
10. Cosmetice (5,4%)

Lista de cumparaturi a barbatilor
1. Electronice si accesorii auto (26,1%)
2. Televizoare (23,2%)
3. Haine (17,3%)
4. Telefoane mobile (14,3%)
5. Laptopuri (14,1%)
6. Tablete (7,8%)
7. Frigidere (7,3%)
8. Incaltaminte (6,3%)
9. Componente PC (6,1%)
10. Masini de spalat (5%)

Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu varste cuprinse intre 18 si 50 de ani, cu acces la telefon mobil. Studiul a fost realizat telefonic in perioada: 8-13 noiembrie. Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2003 ori