Biroul Roman de Audit Transmedia (BRAT) va incepe din aceasta toamna sa masoare obiceiurile de consum media - print si online - si pentru populatia de la sat, extinzand pentru prima oara universul SATI si SNA in mediul rural.
Potrivit BRAT, masurarea se va face pe un esantion reprezentativ de indivizi, utilizand metodologia actuala a Studiul National de Audienta (SNA) si Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), ceea ce va asigura rezultate relevante si consistente precum cele obtinute in mediul urban.
Studiul va permite studierea comunitatilor rurale si a optiunilor membrilor acestei categorii socio-profesionale si va permite observarea de tendinte de consum media pentru aceasta populatie. "Ca un beneficiu suplimentar, adresarea intregului chestionar SNA va permite observarea consumului general de produse si servicii pentru populatia rurala, a intereselor, dotarilor si intentiilor de cumparare ale acestei categorii", spune BRAT, potrivit Mediafax.
Astfel, vor fi obtinuti mai multi indicatori de consum in mediul rural, aflat in dezvoltare: penetrarea internetului; penetrarea telefoniei mobile, a telefonului mobil; intentii de cumparare pentru bunuri si servicii, activitati de timp liber.
Primele rezultate vor fi livrate in noiembrie 2014 pentru audienta online, SATI. Studiul National de Audienta va beneficia de o singura livrare pe an la nivel national, prima fiind programata pentru iunie 2015, suplimentara fata de livrarile curente.
BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele (presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa scrisa, online, radio si outdoor).