Cum afla agentiile de publicitate preferintele navigatorilor pe Internet

Luni, 22 Septembrie 2014, ora 16:40
1653 citiri
Cum afla agentiile de publicitate preferintele navigatorilor pe Internet

Cei care navigheaza pe Internet au de multe ori sentimentul de dejà vu. La prima intrare pe un site, de multe ori gasesc reclame la produse sau servicii de care s-au interesat, dar pe care nu le-au cumparat. Companiile de publicitate citesc mintile sau spioneaza?

Tehnologia a ajutat publicitatea sa devina mai orientata decat a fost vreodata. Pentru ca oamenii stau tot mai mult timp pe internet, preferintele lor personale devin tot mai mult cunoscute pe tot mai multe pagini de internet, servicii de e-mail sau retele sociale, explica The Economist.

Google castiga din furnizarea de reclame in functie de subiectele cautarilor prin motorul sau, si faciliteaza directionarea de anunturi pe alte site-uri. Retelele sociale, precum Facebook si Twitter urmaresc miscarile facute de utilizatori prin retea si permit agentiilor de publicitate sa furnizeze reclame adaptate pentru fiecare in parte.

Multe alte firme urmaresc comportamentul oamenilor in magazine online, ce cumpara si deduc alte informatii despre acestia, cum ar fi locul de munca si veniturile. Astfel de date sunt obtinute prin intermediul "cookies", acele parti de cod stocate in browserele utilizatorilor, care permit site-urilor sa stabileasca "identitatea" utilizatorilor (nu dupa nume, ci printr-un cod unic). Astfel, pot urmari ce fel de articole citesc respectivii, unde isi fac cumparaturile, unde locuiesc sau alte detalii, putand "construi" profilul de consumator.

Informatiile permit agentiilor sa personalizeze mesajele

Toate acestea permit companiilor de publicitate ca mesajele lor sa ajunga la cei care sunt interesati, ceea ce explica sentimentul de dejà vu. De exemplu, agentiile de publicitate pot afisa anunturi numai pentru persoanele care au vrut sa faca unele cumparaturi pe un anumit site, insa care au renuntat chiar inainte sa apese butonul "buy". In industrie, aceasta se numeste "redirectionare".

Agentiile de publicitate pot afla singure datele necesare sau le pot cumpara de la o alta firma, iar apoi sa trimita publicitate numai utilizatorilor vizati. Strangerea de date este din ce in ce mai mult realizata printr-un proces de licitatie automatizat, numit "licitarea in timp real". Proprietarii site-urilor unde vor aparea mesajele publicitare transmit informatii despre utilizator si despre pagina unde anuntul va fi publicat "la schimb", iar agentiile de publicitate decid daca vor sa liciteze pentru spatiul publicitar, oferind mai mult, de obicei, daca identifica un utilizator care s-a aratat interesat de produsul lor in trecut. Intregul proces dureaza o fractiune de secunda.

Tehnologia devine din ce in ce mai sofisticata. Pe langa faptul ca poate ajunge numai la anumiti utilizatori, publicitatea poate fi modificata pentru a fi mai relevanta pentru acestia. De exemplu, daca un utilizator a intrat pe site-ul unui producator auto si a cautat un anumit model, agentia de publicitate ar putea posta o imagine cu acest model in anunt. In timpul iernii, un retailer de moda ar putea afisa imagini cu haine groase pentru utilizatorii din New York, dar cu sandale pentru internautii din Hawaii.

Agentii de publicitate au, de asemenea, mai mult control asupra orei din zi cand apar anunturile lor si stiu, de asemenea, pe ce fel de echipamente vor fi trimise anunturi - ceea ce le permite sa deduca veniturile urtilizatorilor in functie de dispozitiv sau sistem de operare: cei cu computere Apple sunt mai bogati, de obicei, decat cei cu PC-uri. Publicitatea nu este chiar o stiinta, inca, dar devine una pe masura ce timpul trece.

#publicitate internet, #stiinta publicitate , #Stiri Internet