Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa ocolesti dezastrul numit "e-mail"

Cum sa ocolesti dezastrul numit "e-mail"

E-mailul poate fi o metoda de comunicare foarte eficienta, daca este folosit corect. Cu toate acestea, nu putine sunt cazurile in care trimiterea unui e-mail a generat regrete, certuri si, in cele din urma, procese pe rol. Trimiterea unui e-mail trebuie sa fie insotita de responsabilitate si de atentie la nuante, pentru a nu fi inteles in mod gresit, potrivit Wired.com. 

Iata cateva sfaturi pentru a fi sigur ca mesajul este citit in cheia corecta.

Citeste e-mailul cu voce tare

Aminteste-ti ca, pe masura ce scrii un e-mail, sa il citesti cu voce tare. Incearca sa stabilesti si intonatia cu care ar putea fi citit acesta de catre destinatar.

Daca vocea se indreapta catre un ton pasiv-agresiv, este recomandat sa reformulezi pasajele "dure".


Nu folosi insulte


Nu folosi injurii in e-mail, chiar daca ai de gand sa il trimiti unui coleg de incredere, in spirit de gluma. Nu poti sti niciodata din ce gresesala ajunge la alt coleg, sau chiar mai rau, in Inbox-ul sefului.


Evita sa trimiti e-mail-uri la intamplare


Nu completa campul cu adresa destinatarului pana nu esti sigur ca ai scris corpul mesajului.


Se intampla des ca oamenii sa dea click din greseala pe butonul "Trimite" inainte de a termina de scris si corectat esenta mesajului.


Ia o pauza de calmare


Expertii Wired.com recomanda o perioada de calmare inainte de a impartasi gandurile "otravite".


Daca cel care a trimis e-mail-ul care te-a enervat nu este la fel de talentat ca si tine in arta alegerii cuvintelor potrivite, nu inseamna ca a vrut sa puna bazele unui conflict.


Chiar e nevoie de un e-mail?


In cele din urma, intreaba-te daca nu cumva mesajul este prea important pentru a fi trimis via e-mail. Comunicarea subiectelor delicate are nevoie de gesturi si expresii faciale.


De aceea, gandeste-te daca nu cumva este mai indicat sa transmiti mesajul fata in fata.


Mai rau decat sa spui o prostie este sa o scrii. Nu putine sunt subiectele care necesita discutii fata in fata sau la telefon, pentru a nu lasa o dovada scrisa la care sa se faca apel, mai tarziu.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1609 ori
Citeste mai multe despredezastru e-mail inbox