GfK: Piata bunurilor de folosinta indelungata a scazut cu 15% in T2

Luni, 16 August 2010, ora 11:37
1383 citiri
GfK: Piata bunurilor de folosinta indelungata a scazut cu 15% in T2

Piata totala a bunurilor de folosinta indelungata monitorizata de GfK TEMAX a fost de 266 milioane de euro in cel de-al doilea trimestru al acestui an, in scadere cu 15% fata de aceeasi perioada din 2009, cand a inregistrat valoarea de 313 milioane de euro, potrivit unui raport publicat luni de GfK, transmite NewsIn.

Astfel, in comparatie cu aceeasi perioada a anului precedent, in cel de-al doilea trimestru al anului 2010, sectorul produselor electronice de larg consum a afisat o usoara crestere, de 1,3%, atingand vanzari de 55 milioane euro.

Potrivit raportului, in timp ce pentru produse cum ar fi Panel TV si console pentru jocuri video, cererea pozitiva pe piata a determinat rate pozitive de crestere, pentru restul electronicelor, ratele de crestere au ramas negative.

In ceea ce priveste piata fotografica, aceasta a a reusit sa mentina o cifra de afaceri stabila de 9 milioane de euro, adica aceeasi valoare pe care aceasta piata a realizat-o in mod constant in ultimele trei trimestre ale anului 2009.

Pe de alta parte, dupa mai multe trimestre de declin, piata romaneasca de electrocasnice mici continua trendul descendent in al doilea trimestru al anului, dar cu o scadere mai mica - de 1,7% comparativ cu acelasi trimestru din anul precedent.

"Redresarea pietei provine de la o serie de categorii de produse care au inceput sa creasca cu ceva timp in urma - precum aparatura pentru prepararea alimentelor, fierbatoarele electrice, masinile de tuns si, de asemenea, de la noi categorii in crestere - aparatele pentru prepararea bauturilor calde, aparatele de ras electrice si epilatoarele", se arata in raportul GfK.

Cu vanzari de 70 milioane euro in al doilea trimestru din 2010, piata pentru electrocasnicele mari a fost cu 13,6% sub performanta atinsa in trimestrul al doilea din 2009. Cu toate acestea, vanzarile in T2 2010 au fost peste cele obtinute in T1 2010 ca urmare a factorilor sezonieri care au sporit vanzarile de produse de racire (frigidere si congelatoare).

Conform raportului GfK, sectorul IT a scazut in al doilea trimestru al acestui an, in comparatie cu perioada corespunzatoare a anului trecut, cu 20,5%, atingand o valoare de 69 milioane de euro. Pe de alta parte, declinul a incetinit comparativ cu primul trimestru al anului 2010, cand piata a scazut cu 38,2%.

Al doilea trimestru al anului 2010 a adus si o scadere a valorii pietei de telecomunicatii hardware (telefoane mobile si smartphone-uri) de 28,5% in comparatie cu perioada corespunzatoare a anului trecut, atingand o valoare de 39 milioane de euro. Smartphone-urile au avut o performanta mai buna pe piata, fiind singurul grup de produse care si-a marit vanzarile in unitati.

Situatia pe piata echipamentelor de birou este similara, fiind legata de piata de IT. Acest sector a inregistrat o scadere de 28,9% in al doilea trimestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009, ajungand la o valoare de 7 milioane euro.

#bunuri, #folosinta, #gfk, #piata, #studiu , #Stiri Internet