Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Google contesta amenda record de 2,42 miliarde de euro impusa de Comisia Europeana

Google contesta amenda record de 2,42 miliarde de euro impusa de Comisia Europeana
Google a facut apel la amenda de 2,42 miliarde de euro impusa de Comisia Europeana in iunie, a declarat luni o sursa de la Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE), instanta juridica suprema din Uniunea Europeana.

Recent, Comisia Europeana (CE) a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru abuz de pozitie dominanta si promovarea propriului serviciu de cumparaturi in defavoarea concurentei.

CJUE doar a confirmat apelul, dar nu a furnizat detalii suplimentare, arata DPA.

Comisia Europeana isi va apara in instanta decizia, a spus un purtator de cuvant al forului comunitar, dupa anuntul privind apelul.

"Google a venit cu multe servicii si produse inovative care au schimbat viata noastra. Acesta este un lucru bun. Dar strategia Google pentru serviciul sau de comparare a cumparaturilor nu a fost lansata doar pentru a atrage clientii, realizand produse mai bune decat ale rivalilor.

In schimb, Google a abuzat de pozitia sa dominanta pe piata promovand in rezultatele motorului de cautare propriul sau serviciu de comparare a cumparaturilor in defavoarea concurentilor. Ce a facut Google este ilegal, conform reglementarilor antitrust din UE. Compania a negat altor firme sansa de a concura conform meritelor si de a inova. Si, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-si alege serviciile si de a beneficia deplin de inovatii", a declarat comisarul european pentru Concurenta, Margrethe Vestager.

Produsul de varf al Google este motorul de cautare Google, care furnizeaza rezultatele cautarii consumatorilor, care platesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, inclusiv la produsele cautate de consumatori.

In 2004, Google a intrat pe piata separata de comparare a cumparaturilor in Europa cu un produs care din 2013 se numeste "Google Shopping". El permite consumatorilor sa compare online produsele si preturile si sa gaseasca afaceri de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon si eBay.

Serviciile de comparare a cumparaturilor se bazeaza pe trafic pentru a fi competitive. Mai mult trafic duce la mai multe click-uri si genereaza venituri. Mai mult, majorarea traficului atrage mai multi retaileri care vor sa-si prezinte produsele intr-un serviciu de comparare a cumparaturilor.

Tinand cont de dominatia Google pe Internet, motorul sau de cautare este o sursa importanta de trafic pentru serviciile de comparare a cumparaturilor.

Din 2... citeste mai departe despre "Google contesta amenda record de 2,42 miliarde de euro impusa de Comisia Europeana" pe Ziare.com

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 203 ori

comments powered by Disqus