La 26 de ani, David Karp, a castigat 250 milioane de dolari cash din vanzarea Tumblr

Marti, 21 Mai 2013, ora 15:54
2059 citiri
La 26 de ani, David Karp, a castigat 250 milioane de dolari cash din vanzarea Tumblr

Directorul general al Tumblr, David Karp, care a fondat compania in anul 2007, numara la doar 26 de ani un castig cash de peste 250 de milioane de dolari in urma vanzarii companiei de microblogging catre Yahoo, pentru 1,1 miliarde de dolari.

Pe langa castigul financiar semnificativ, Karp va pastra functia de CEO la Tumblr in pofida schimbarii proprietarului si a anuntat deja ca nu intentioneaza sa altereze "caracterul" compainei.

Yahoo a precizat deja ca Tumblr va functiona autonom, sub conducerea lui Karp, si ca nu are de gand "sa o dea in bara" cu serviciul online.

"Nu ne mutam sediul. Echipa nu se schimba. Þintele noastre raman aceleasi. Misiunea noastra, de a incuraja creatorii sa dea ce au mai bun si de a aduce continutul in fata publicului pe care il merita, cu siguranta nu se schimba", a declarat Dacid Karp, citat de Bloomberg.

Karp va obtine in urma tranzactiei un castig personal, in cash, de 253 milioane de dolari, potrivit estimarilor PrivCo, companie de cercetare specializata in firme cu actionariat particular.

Prin preluarea Tumblr, Yahoo castiga o platforma web cu peste 13 miliarde de vizualizari pe luna si atrage in echipa inca un tanar antreprenor din online. In martie, Yahoo a preluat Summly, dezvoltatorul unei aplicatii de distribuire de stiri, pentru 30 milioane de dolari. Fondatorul firmei, Nick D'Aloisio, a devenit milionar la numai 17 ani.

Karp a monetizat munca depusa in ultimii 6 ani la Tumblr dupa ce evitat sa puna accentul pe cresterea veniturilor companiei, in pofida numarului ridicat de vizualizari si celor 108 milioane de bloguri pe care le gazduieste.

Compania a inceput sa accepte spoturi publicitare pe platforma abia anul trecut. In 2010, Karp declara pentru Los Angeles Times ca se opune publicitatii pe internet, care ii "intoarce stomacul pe dos".

In final, Tumblr a adoptat un model de publicitate care permite utilizatorilor sa plateasca pentru a-si promova postarile pe site. Compania a extins programul de advertising catre versiunea mobila a serviciilor, in incercarea de a deveni profitabila. Potrivit PrivCo, Tumblr a inregistrat anul trecut venituri de aproximativ 13 milioane de dolari, fara a trece pe profit.

Lipsa profitului a fost unul dintre motivele pentru care a fost acceptata oferta Yahoo, spune Karp.

"Nu inregistram inca cash-flow pozitiv, ceea ce inseamna ca ramaneam mereu fara bani. Nu ne asteptam sa vindem compania, cu siguranta nu in acest an. A fost o oferta providentiala", a declarat Karp.

David Karp a pus accentul pe servicii la Tumblr, nu pe cota de piata, bani sau pe atentia presei, spune Bijan Sabet, partener la fondul Spark Capital si reprezentantul intsitutiei de investitii in boardul Tumblr.

Fondatorul compainei este foarte atent la toate aspectele care influenteaza experienta utilizatorului, spune Sabet. Spre exemplu, Karp editeaza personal documentul care prezinta conditiile de utilizare, astfel incat utilizatorii sa nu fie nevoiti sa descifreze jargon avocatesc, spune investitorul.

Spark Capital se numara printre sustinatorii financiari ai Tumblr, alaturi de fondul de capital de risc Union Square Ventures. Fondul de investitii Sequoia Capital a intrat in actionariat in 2010, urmat in 2011 de Greylock partners, Insight Venture Partners si de fondul de capital de risc Draper Fisher Jurvetson.

Karp a fondat Tumblr cu banii si experienta castigate din pozitia de consultant software la site-ul UrbanBaby.

Fondatorul Tumblr a crescut in Manhattan. La varsta de 17 ani, Karp a renuntat la liceu si s-a mutat singur in Tokyo. A fondat Tumblr trei ani mai tarziu, cand a revenit la New York. CEO-ul Tumblr nu a terminat inca liceul.

Prin vanzarea compainei catre Yahoo, Karp risca sa indeparteze unii utilizatori ai Tumblr. Duminica seara, dupa aparitia stirilor privind preluarea Tumblr de catre Yahoo, un numar de 72.000 de utilizatori pe ora si-au mutat blogurile catre alte platforme, fata de 400-600 in mod normal.

Cu toate acestea, Karp nu considera ca Tumblr se va confrunta cu o migratie masiva a utilizatorilor.

"Este ceea ce am construit in ultimii sapte ani si sper ca voi fi angajat aici si peste 30 de ani", spune tanarul antreprenor.

#David Karp CEO Tumblr, #David Karp castig vanzare Tumblr, #Yahoo achizitie Tumblr , #Stiri Internet