NU te baza pe GPS! Vezi ce probleme iti poate crea, pe sosea

Sambata, 09 Iulie 2011, ora 23:00
3418 citiri
NU te baza pe GPS! Vezi ce probleme iti poate crea, pe sosea

Daca te gandesti ca GPS-ul te scoate mereu din incurcatura, nu intotdeauna iti poate fi cel mai bun prieten. Daca nu vrei sa pierzi timpul pe traseul pe care ti-l impune aparatul, utilizeaza o harta rutiera performanta.

Folosirea hartii pentru programarea rutei pe GPS ar putea fi interpretata ca o absurditate, fiindca tocmai acesta este rolul sistemului. Acesta si-a dovedit insa eficienta pe rute scurte, mai degraba decat la drum lung, unde pot aparea tot felul de complicatii.

Logica unui GPS difera total de cea umana. Din aceast motiv, mai bine sa fie intrebuintat ca un simplu copilot, a carui sarcina ramane proiectarea itinerariului, arata Notre Temps.

Informatii putine despre conditiile din trafic

In oras, pentru a face legatura intre doua laturi opuse ale unei mari aglomeratii, GPS-ul prefera cel mai adesea traversarea in linie dreapta a 10 km, in locul unui ocol periferic de 15 km. Totusi, evitand semnalele rutiere si blocajele, a doua optiune este in general mai economica, din punct de vedere al timpului si combustibilului.

Desigur ca GPS-ul are rolul de a furniza informatii de trafic. El stie sa evite centrul aglomerat al unei localitati. Dar nu sunt informatii asupra conditiilor din trafic decat in orasele mari si pe drumurile principale. Mai degraba, aparatul constata o aglomeratie, fara a putea s-o prevada. Spre deosebire de un conducator auto, care cunoaste foarte bine perioadele suprasaturate ale unui bulevard fluent.

GPS-ul nu are experienta

Pe drum, lipsa discernamantului aparatului este dublata de incapacitatea lui de a evalua dificultatile de conducere, prin urmare viteza va fi una medie.

Chiar daca soferii raman consecventi itinerariului cel mai rapid, un GPS alege o calatorie de 50 km pe drumurile judetene, cu curbe intercalate prin sate, in loc de una de 65 km pe drumurile nationale, prin care se ocolesc orasele.

Ambele trasee fiind limitate la 90 km/h, aparatul il considera pe primul cel mai rapid, deoarece este mai scurt. De fapt, viteza medie va fi multa mai mare in cazul celei de-a doua variante.

Logica aceasta care ignora realitatea de pe teren poate sa duca la trasee aberante si sa transforme o calatorie de agrement intr-un adevarat test.

In afara de atractii turistice, e de ales o cursa de 6 ore si nu de 8 ore. In plus, oboseala legata de acest tip de traseu, riscul de accidente, frica de a ramane fara combustibil este mai mare pe drumurile judetene decat pe cele nationale.

Vezi continuarea pe ziare.com

#gps, #capcane gps, #setari gps, #programare gps, #harti gps , #Stiri Internet