Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Serviciile financiare, comertul si industria auto, sectoarele cu cele mai multe reclame online

Serviciile financiare, comertul si industria auto, sectoarele cu cele mai multe reclame online


Cea mai mare pondere a campanilor publicitare online se inregistreaza in randul serviciilor financiare, a comertului si a industriei auto, potrivit celui mai recent raport al Gemius, care studiaza activitatea publicitara a companiilor din Europa Centrala si de Est.

Conform raportului, in Slovacia, Bulgaria si Ungaria cea mai mare pondere revine companiilor de servicii financiare (reclamele lor online inregistreaza 16%, 15% si respectiv 13%). In Cehia si Lituania, aprope 20% dintre campaniile publicitare online se refera la comert (19%, respectiv 17%), in timp ce, in Romania si Croatia pe primul loc se situeaza industria auto cu 11%, respectiv 20%.

Pe de alta parte, in Serbia, industria telecom inregistreaza cea mai mare pondere din piata de online advertising (25%), in timp ce, in Polonia locul intai revine industriei alimentare (13%).

Ce sectoare genereaza cele mai putine reclame online

In Romania, Bulgaria si Ungaria, industria imobiliara inregistreaza cea mai mica pondere din piata de online advertising (0.35% in primele doua tari si 0.65% in a treia).

In Lituania si Letonia, pe ultimul loc se situeaza reclamele la articolele de menaj (0,38% respectiv 0,73%), iar in Serbia si Croatia cele la industria farmaceutica (0,53%, respectiv 2%). Bauturile alcoolice si non-alcoolice genereaza cele mai putine campanii online in Cehia (0,82%), iar turismul cele mai putine in Polonia (2%).

Datele provin din gemiusAdMonitor- un raport care ofera informatii despre formatele de publicitate online de top si despre principalele sectoare promovate online. Raportul include datele colectate in perioada August 2013 - Ianuarie 2014.

Acest raport se bazeaza pe analiza campaniilor online prin intermediul solutiei gemiusDirectEffect si a datelor obtinute prin AdOcean- un instrument de management al spatiului publicitar online. Analiza cuprinde 10 tari din Europa Centrala si de Est: Romania, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria. Lituania, Letonia, Polonia, Serbia si Slovacia.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1030 ori