Sfaturi de design pentru un site business ca la carte

Marti, 10 August 2010, ora 11:53
1515 citiri
Sfaturi de design pentru un site business ca la carte

Website-ul unei companii trebuie sa capteze atentia vizitatorului, sa-l faca sa dea cat mai multe clickuri, sa genereze interesul pentru un serviciu sau produs, pe care in cele din urma sa-l cumpere. Pentru site-urile companiilor aflate la inceput, care au bugete si timp limitat, cel mai important lucru este alegerea designului potrivit.

Iata cateva trenduri in webdesign pe care toate companiile mici le pot aplica.

Minimalismul



Atunci cand ajung pe website-ul tau, vizitatorii trebuie sa indeplineasca un task.

Fie ca este vorba de un download sau de inscrierea la newsletter, aceste chemari la actiune sunt cele mai importante elemente ale website-ului.

Pentru a crea un buton sau banner eficient trebuie sa tii cont de cateva lucruri.

- limbajul folosit: incearca sa incepi propozitia cu un verb si sa creezi ideea de urgenta, folosind cuvinte ca "acum", "grabeste-te", "gratuit"

- pozitonare: in mod ideal, butoanele si bannerele trebuie sa fie in partea de sus a fiecarei pagini din website

- culoare: culoarea folosita pentru "chemarile la actiune" trebuie sa se diferentieze de tonul general al site-ului, pentru a iesi in evidenta; cu cat un buton este mai mare, cu atat culoarea folosita va fi mai putin stridenta

- marimea: butonul cu misiunea "call-to-action" trebuie sa fie cel mai mare buton de pe pagina, dar nu in mod exagerat

A/B Testing



Performanta si rata de conversie din vizitatori in clienti a site-ului trebuie tinute sub observatie in mod constant.

Daca vrei sa imbunatatesti performantele site-ului, dar nu stii de unde sa incepi, o idee este sa folosesti tehnica A/B testing.

Un test A/B presupune existenta simultana a doua pagini diferite, atribuite aceluiasi URL.

Intrand pe aceeasi adresa, unii vizitatori vor vedea o versiune, in timp ce alti vizitatori vor vedea ce-a de-a doua versiune a paginii.

La sfarsitul perioade de test, se compara performantele inregistrate de fiecare pagina, pentru a stabili care este alegerea mai buna.

Inainte de a incepe un test A/B, defineste scopul pe care il are testul. Spre exemplu, daca vrei sa cresti numarul vizitatorilor care completeaza un formular, ai putea sa testezi lungimea formularului, numarul de campuri, afisarea de termeni si conditii.

Testele A/B nu vor transforma un design mai putin bun intr-unul excelent, dar vor ajuta la cresterea eficientei si a conversiilor.

#website, #business, #design, #trenduri, #user, #internet , #Stiri Internet