Tendintele social networking-ului si marketing-ului mobil pentru 2008-2010

Miercuri, 05 Martie 2008, ora 14:00
1134 citiri
Tendintele social networking-ului si marketing-ului mobil pentru 2008-2010

Marketingul traditional pierde teren in fata celui online, in principal din cauza raspandirii rapide a informatiei si a costurilor mai reduse.

Advertiserii incep sa se orienteze din ce in ce mai mult spre mediul online, mediu centrat mai mult pe profilul si pe nevoile consumatorului decat pe eforturile marketerilor de a castiga noi clienti.

Consumatorii afirma ca, atunci cand vine vorba de alegerea unui produs, website-urile si "word-of-mouth", mai exact experienta altor consumatori, sunt printre primele criterii ale procesului decizional. Alain Heureux, presedintele IAB Europe, subliniaza importanta blogurilor si a retelelor sociale in mediile online, explicand ca acestea sunt o modalitate eficace de comunicare intre branduri si consumatori.

De asemenea, Alain Heureux spune ca retelele sociale fac parte din tendintele new media deoarece reprezinta "o aplicatie creata si pusa in miscare numai de catre consumatori", aplicatie care pune accent pe dorintele si nevoile clientului.

Advertiserii pot beneficia cu usurinta de profilul consumatorului creat prin intermediul social networking-ului, tagetarea fiind bazata pe comportament si nevoi. "Retelele sociale reprezinta marketingul targetat si bazat pe comunitate", spune Alain Heureux.

Ca perspective de viitor in lumea marketingului, Alain Heureux are incredere ca, odata cu implementarea strategiilor de marketing pe suport mobil, contactele vor creste simtitor si marketingul va depinde strict de consumator pentru ca "acesta detine controlul si determina evolutia tehnologiei".

Alain Heureux,  presedintele IAB Europe, are experienta de peste 20 de ani in marketing si este fondatorul catorva companii europene  specializate in field-marketing, marketing direct si vanzari.

Vezi interviul video cu Alain Heureux

Autor: Teodora Popa