Compania de servicii online Yahoo! a inregistrat o pierdere de 303 milioane de dolari in ultimele trei luni din 2008, fata de un profit de 206 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului anterior, determinata de mediul de afaceri dificil.
"Compania a facut investitii importante, aplicand totodata o politica agresiva de reducere a costurilor, fapt ce ne-a ajutat sa contracaram efectele problemelor economice. In aceste conditii, vom fi mai puternici cand cererea pentru publicitate se va imbunatati", a declarat, intr-un comunicat, presedintele Yahoo!, Carol Bartz.
In perioada analizata, Yahoo! a avut o pierdere operationala de 278 milioane dolari. In acelasi interval din 2007, compania a consemnat un profit operational de 191 milioane de dolari.
Pentru intreg anul 2008, profitul net a totalizat 424 milioane de dolari, in scadere fata de castigul din 2007 de 660 milioane dolari.
"Politica agresiva de administrare a cheltuielilor si raportul echilibrat dintre venituri si cheltuieli ne-au ajutat sa trecem cu bine prin acest mediu economic fara precedent", se arata in comunicatul citat.
Compania estimeaza ca la sfarsitul primului trimestru va avea un profit operational de 75-85 milioane de dolari.
Unii analisti considera ca Yahoo! trebuie sa aplice in continuare programul de reducere a costurilor si sa demonstreze ca-si poate pastra disciplina financiara mai mult de un singur trimestru, inainte ca mediul de afaceri sa revina la normal, potrivit Reuters.