Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Innovation Labs

Lifebox, startup din Romania: Niciodata n-a fost mai usor sa trimiti poze pe Internet

Lifebox, startup din Romania: Niciodata n-a fost mai usor sa trimiti poze pe Internet
Oricine are un smartphone, un grup de prieteni si o viata sociala activa se afla, probabil, printre cei carora Lifebox le poate spori bucuria fotografiilor cu cei dragi.

Suntem tot mai mult cronicarii propriilor noastre experiente, precum si ale celor apropiati, in cautarea unor metode de a surprinde cat mai fidel acele clipe si trairi care ne definesc.

Este firesc ca in 2015 sa ne colectionam momentele semnificative prin fotografii urcate in Cloud. Ne bucuram apoi cand le revedem alaturi de cei dragi - dar tocmai acest circuit al imaginilor intre prieteni a ramas, pana acum, destul de greoi.

Asadar, ce este Lifebox? Un serviciu web care permite distribuirea imediata a unor calupuri de poze cu prietenii, direct din smartphone - aducand toate pozele grupului la un loc, aproape instant, utilizatorii nefiind obligati sa aiba un cont sau sa isi descarce vreo aplicatie.

E nevoie de inca un serviciu de photo-sharing?

In 2014 s-au facut 880 de miliarde de poze - ceea ce inseamna 25% din toate fotografiile care s-au facut vreodata.

"Avand dispozitive tot mai destepte la dispozitia noastra, facem tot mai multe poze, devine tot mai simplu, insa vrem si acces rapid la toate pozele facute cu prietenii nostri intr-un anumit moment.

In acest context, problema photo-sharing-ului este inca nerezolvata. Nu exista vreun serviciu care sa te ajute sa share-uiesti albume intregi cu prietenii tai, imediat. Si aici am aparut noi", povesteste Radu Oprea, fondator Lifebox.

Ideea i-a venit lui Radu in momentul in care a primit un ultimatum privind trimiterea pozelor din cea mai recenta vacanta.

De la idee la curajul de a lansa un start-up, pe o piata atat de competitiva, a fost nevoie de perseverenta, de incredere in fortele proprii si de puterea de a o lua de la capat.

Lansarea, realitatea consumatorilor si schimbarea strategiei

Echipa de trei, Radu Oprea, Dragos Bardac si Ovidiu Naclad (doi programatori si un designer) si-a dezvoltat modelul de business in cadrul programului Innovation Labs, unde tinerii care doresc sa-si lanseze propriile afaceri au sansa sa le dezvolte, de la idee pana la planul de business.

"Innovation Labs ne-a ajutat foarte mult pe partea de business, care era o noutate pentru noi. Acolo ne-am dat seama ce piata ar trebui sa abordam, cu ajutorul unor intrebari foarte bine puse de catre mentorii programului: am decis sa abordam zona tinerilor sub 20 de ani care vor sa capitalizeze cel mai mult pe imaginea lor. Iar al doilea segment de useri sa fie parintii 'proaspeti', care le fac foarte multe poze celor mici, poze pe care le share-uiesc foarte mult", spune Radu Oprea.

Nu numai ca au intrat pe o piata foarte competitiva, dar, dupa lansare, echipa Lifebox s-a confruntat cu unul dintre primele paradoxuri ale antreprenoriatului: de multe ori lansezi un business doar pentru a afla ce-si doreste de fapt consumatorul, iar apoi incepi de la capat.

"Tocmai am pivotat, ne-am schimbat strategia. Asa cum am gandit serviciul in Innovation Labs, trebuia sa fie o aplicatie foarte intuitiva care sa iti sugereze, daca ai facut poze cu prietenii tai, sa le share-uiesti instant cu ei. Problema, la aceasta varianta, a fost ca lumea nu mai voia sa isi descarce inca o aplicatie de poze.

Ne-am gandit atunci la cum sa facem ca mecanismul de sharing sa fie intr-adevar cat mai simplu, noi in fond asta ne-am si propus, asa ca am decis sa facem un website - unul care sa nu iti ceara sa iti faci cont sau sa descarci ceva.

Mai mult, i-am dat o latura bidirectionala: nu e un serviciu de trimis poze, ci de sharing - odata ce link-ul tau de transfer ajunge la un prieten, el poate interactiona cu platforma si isi poate urca propriile poze acolo", explica Radu Oprea.

Cand stii ca esti pe drumul cel bun

In ciuda previziunilor sumbre oferite de alti antreprenori, tinerii de la Lifebox si-au continuat dezvoltarea in Marea Britanie si urmeaza sa lanseze versiunea finala a platformei lifebox.mobi. Oricum aceasta creste constant, fara vreun efort din partea lor.

"Cel mai mandri ne-am simtit cand am prezentat versiunea noua Lifebox prietenilor si i-am incurajat sa o foloseasca. Au share-uit niste poze in seara aceea, iar in perioada urmatoare, fara sa le mai spunem ceva, au facut fiecare, cu prietenii lor, zeci de albume. Pornind de atunci, de la ei, Lifebox a crescut in mod natural si continua cresterea", spune Radu Oprea.

Daca il intrebi de obiective de viitor, Radu va spune ca isi propun sa ajunga in product feed, iar, pe termen lung, ca vor ca Lifebox sa fie serviciul acela despre care ai auzit "de la un prieten".

Privind in urma - lectii si sfaturi

Daca ar putea oferi indrumare celor care viseaza la propria lor afacere, fondatorul Lifebox ar incepe cu "da-ti demisia, pune-te intr-un context complet nou, iar apoi, cand ai in sfarsit ideea, testeaz-o. Apoi testeaza obligatoriu si solutia, altfel risti sa dezvolti un produs care nu iti vinde suficient de bine ideea".

Dar cel mai bun sfat pe care l-ar putea oferi cuiva ar fi sa lase deoparte rezervele si teama.

"Cand esti la inceput, toata lumea iti spune 'o sa fie greu'. Ne intalneam cu antreprenori, le povesteam ideea noastra si raspunsul lor era 'Doamne, cat de greu e ce v-ati propus sa faceti!'. Dar nu ii crezi, si foarte bine, pentru ca daca i-ai crede, te-ai speria si ai ramane in loc", marturiseste fondatorul Lifebox.

D.R.




Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2627 ori