Freemium - noua solutie de afaceri pentru companiile Web 2.0

Duminica, 20 Decembrie 2009, ora 23:10
1702 citiri
Freemium - noua solutie de afaceri pentru companiile Web 2.0

Site-urile americane care si-au bazat initial planurile pe continut gratuit si audienta cat mai mare, monetizarea fiind realizata prin reclama afisata, acum schimba foaia si introduc multe functii cu plata, care suna interesant pentru utilizator, dar nu mai pot fi utilizate gratis.

Cel mai recent plan de acest gen a fost anuntat de LinkedIn, dupa evolutii similare din partea Skype, Monster sau ESPN, scrie Bloomberg. LinkedIn tocmai a introdus o taxa pentru companiile de recrutare pentru a putea gasi mai precis candidatii dupa CV si alte detalii personale din profilele de pe site.

Skype a lansat un nou serviciu cu plata, prin care utilizatorii pot sa sune pe fix si sa seteze o casuta vocala pentru mesaje, totul cu un abonament lunar. Site-ul de sport ESPN a combinat acum continutul media cu serviciul premium Insider, care ofera mai multe informatii pentru 6,95 dolari lunar.

Cele trei anunturi aproape succesive ilustreaza tendinta generala din online de a monetiza in diverse moduri audienta foarte mare in lipsa reclamelor relevante. De asemenea pretul reclamelor atat display advertising (bannere) cat si search engine marketing (SEM) s-a ieftinit pe parcursul anului 2009, datorita crizei economice.

In schimb incasarile din industria "serviciilor freemium" este pe un tred pozitiv. Per-total, industria incaseaza mai mult decat in 2008, respectiv 8,55 miliarde de dolari, plus 13%, conform Forrester Research. "Sunt chestii utile pe care internautii le considera relevante si importante", a explicat un analist Altimeter Group.

"Generarea de fluxuri multiple de venit este intotdeauna benefica fata de o dependeta de un serviciu sau produs", a spus el.

LinkedIn a anuntat in octombrie ca are rezultate financiare mai bune ca anul trecut, ca si-a depasit planul pe 12 luni in doar 10. Serviciile pentru companii de recrutare merg de la 24,95 dolari pina kla 499,95 dolari pe luna.

"Profesionistii sunt totdeauna mai dispusi sa plateasca pentru servicii cu valoare adaugata", a explicat un manager LinkedIn.

El a precizat ca site-ul de social networking nu va face publice veniturile sau profitul, fiind companie privata.

Industria online este pe val si in urmatorii ani, plata pentru continut online va inregistra o crestere medie de 9,3% pe an pina in 2013 ajungand la 10,8 miliarde de dolari, iar industria publicitatii online creste cu 17% pe an pina in 2013 totalizand atunci 47,4 miliarde de dolari.

ESPN, portalul online al postului TV specializat in sport, detinut de Disney, a lansat primul sau serviciu premium in 1998. Numarul abonatilor a crescut mai mult decat de doua ori din 2005 pina in 2009, iar ei sunt acum sute de mii, au precizat oficialii companiei.

Asta inseamna potentiale incasari de milioane de dolari pe luna. Wall Street Journal, cel mai clar model de succes, nu ofera toate stirile gratuit, iar cei care vor sa aiba acces la continut premium platesc abonament lunar si pentru site.

La aproape 100 de dolari pe an, milioanele de abonati aduc incasari serioase companiei.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Alertă de securitate: vulnerabilități critice descoperite în televizoarele LG
Alertă de securitate: vulnerabilități critice descoperite în televizoarele LG
Specialiștii în securitate informatică de la Bitdefender au identificat patru vulnerabilități majore în sistemele de operare LG WebOS, versiunile 4 până la 7, care echipează televizoarele...
Google a lansat o versiune premium pentru browser-ul Chrome. Cu ce funcții extra vine
Google a lansat o versiune premium pentru browser-ul Chrome. Cu ce funcții extra vine
Google a lansat o nouă versiune premium a browserului său, Chrome Enterprise Premium, destinată clienților business care doresc o securitate îmbunătățită și funcții avansate de navigare....
#freemium, #continut, #abonament, #plata, #site, #reclama, #online , #Web