Tiriac Auto, divizia de retail auto a Tiriac Holdings, estimeaza pentru acest an vanzari de peste 26.000 de unitati, in crestere cu 45% fata de nivelul de aproape 18.000 de unitati raportat anul trecut, au declarat pentru Business Standard surse din cadrul companiei. La acestea se adauga peste 1.600 unitati auto rulate.
Cererea va fi impulsionata, potrivit
reprezentantilor companiei, in principal de avansul cererii pentru
marcile de volum, Ford si Hyundai, marci cu o rata de crestere peste
piata totala, dar si ca urmare a extinderii retelei de centre de
vanzari si service, precum cel deschis recent la Constanta si unul care
va fi inaugurat la Bacau.
Tiriac Holdings, grup controlat de omul de
afaceri Ion Tiriac, estimeaza pentru acest an afaceri de 1,4 miliarde
euro in sectorul auto din comertul de masini, piese de schimb si
service, nivel corespunzator unui avans de 55% fata de 900 milioane de
euro, anul trecut.
Grupul, care activeaza pe segmentele auto,
imobiliare, leasing si transport aerian, mizeaza in acest an pe afaceri
de circa 2,2 miliarde euro in total, in urcare cu 37,5% fata de 2007.
Tiriac Auto va incepe in scurt timp, la Bucuresti, constructia unui
mall auto, unde vor fi expuse toate marcile companiei.
Valoarea
investitiei va ajunge la cel putin 50 mil. euro, fara valoarea
terenului cu o suprafata de 35.000 de metri patrati. Compania va
construi, in paralel, un complex auto multibrand la Timisoara,
investitia preconizata, fara a fi luata in calcul valoarea terenului,
ajungand la circa zece milioane de euro. Planul de dezvoltare a retelei
de vanzari presupune deschiderea de centre noi la Bacau, Iasi, precum
si in alte zone.
Divizia auto din cadrul Tiriac Holdings cuprinde
structura de import, formata din patru importatori care distribuie
cinci marci - Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford si Hyundai, precum
si structura de retail Tiriac Auto, reteaua nationala de vanzari si
service auto multibrand, rezultata din investitiile directe in retail
ale Tiriac Holdings.
Dealerii Tiriac Auto comercializeaza 10 branduri: Mercedes-Benz, Dodge, Chrysler,
Jeep, Mitsubishi, Land Rover, Jaguar, Ford, Mazda si Hyundai. Tiriac
Holdings a pierdut anul trecut importul marcilor constructorilor
Daimler si Chrysler: Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep si Dodge,
precum si Mazda.
Principalii competitori ai Tiriac Holdings sunt Porsche Romania, Renault-Nissan Romania, General Motors
South East Europe si Trust Motors. Importurile realizate, anul trecut,
prin divizia auto a Tiriac Holdings au ajuns la 38.100 unitati, nivel
care include atat masinile comercializate prin divizia proprie de
retail, Tiriac Auto, cat si pe cele distribuite prin dealershipuri
partenere din tara.