LE FIGARO(Franta), 13 februarie 2008 - Expertii in marketing mizeaza pe nostalgia trecutului pentru a lansa noi produse. Marcile sunt ca soldatii batrani ai generalului MacArthur: ele nu mor, ele dispar in ceata...
"Este foarte frumos sa vrei sa recuperezi prestigiul unei marci. Ea trebuie sa mai fie suficient de evocatoare pentru a provoca cumpararea, analizeaza Jean-Baptiste Danet, presedinte pentru Europa al grupului Interbrand, specializat in evaluarea marcilor. Daca ea este prea veche, tinerii nu o cunosc...
Logan renaste, Daewoo se stinge
Industria de automobile se preteaza cu bucurie la acest gen de tentative. Pentru a distinge vehiculele lor de la baza gamei de restul productiei lor, Renault si General Motors au ales doua strategii opuse. Renault, pentru a nu-si devaloriza imaginea de marca, a cumparat un mic constructor roman, Dacia, pentru a fabrica si comercializa Logan.
In schimb, constructorul american a utilizat prestigioasa marca Chevrolet pentru a redenumi autoturismele Daewoo coreene, a caror imagine a fost deteriorata de diferite scandaluri.
"Pentru General Motors, schimbarea nu putea agrava situatia, asigura Philippe Houchois, analist la JP Morgan. Imaginea marcii Daewoo, care nu mai subzista decat in Coreea, era atat de degradata incat nu erau riscuri mari de a utiliza Chevrolet care este o marca de la baza gamei in Statele Unite spre deosebire de Europa."
Cazul Loganului a evoluat in timp. "Renault a ales mai intai sa diferentieze clar autovehiculul de la baza gamei cu Dacia, apoi Logan s-a numit Renault si chiar Nissan in unele tari. Logan devine treptat o marca cu valoare deplina, oarecum ca Golf si Volkswagen. "Astfel se scurge viata marcilor pana cand ele dispar.
<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://rador.srr.ro/ target=_blank>Rador</a>)
<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>
Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.