Tinerii, atrasi de joburile din industria de consultanta si FMCG

Luni, 30 August 2010, ora 15:37
2024 citiri
Tinerii, atrasi de joburile din industria de consultanta si FMCG

Companiile din industria bunurilor de larg consum (FMCG) si din cea de consultanta sunt preferate de tinerii cu experienta internationala si rezultate academice peste medie, arata un studiu realizat de firma Catalyst, dat publicitatii luni si preluat de NewsIn.

La acest studiu au participat 2.246 de respondenti cu profil economic, in perioada aprilie-mai 2010.

Potrivit studiului "Cei mai doriti angajatori 2010", tinerii talentati sunt cei care au experienta internationala, rezultate academice peste medie, implicari extra-curriculare si au obtinut certificari sau diplome peste cele cerute de curricula academica.

Dupa companiile din industriile FMCG si de consultanta, tinerii talentati prefera industria bancara si principalii jucatori din Telecom.

Pe primul loc in preferintele tinerilor talentati se afla Coca-Cola HBC, urmata de P&G, Kraft Foods, Oracle, L'Oreal Romania, HP, BCR, BRD Groupe Societe Generale, PriceWaterhouseCoopers, Orange, Deloitte, ING Bank, KPMG, Roland Berger, Vodafone, Accenture, Leo Burnett, McKinsey, Danone, PepsiCo.

"Topul nu surprinde, deoarece in cadrul lui se regasesc companii care urmaresc activ acest profil de mai bine de zece ani.

Motivele care stau la baza lui tin atat de atractivitatea industriilor si a joburilor oferite, dar si de cateva strategii pe care companiile le-au implicat in toata aceasta perioada: prezenta continua in piata cu mesaje adresate tinerilor cu potential, metode interactive de atragere de talente si procese de recrutare interactive, in cadrul carora tinerii cunosc mai bine compania si oportunitatile oferite", se arata in studiu.

Raportul analizeaza si perceptiile si asteptarile tinerilor talentati, astfel incat companiile sa isi poata adapta cat mai usor strategiile de employer branding.

In comparatie cu alte profiluri din piata (specialisti, profilul comun si pasivi), tinerii talentati sunt mai atrasi de provocarile profesionale si au o toleranta mai mare la incertitudine.

Ca profil soft, sunt singurii care au indicat "entuziasmul" ca una dintre trasuturile care ii caracterizeaza.

In acelasi timp, acesta este un profil care, datorita expunerilor anterioare, are asteptari deosebite fata de media pietei.

Sunt in general tineri care au asteptari salariale mai mari, iar analiza arata ca acestea sunt determinate mai ales de experienta internationala si obtinerea de diplome si certificate care le completeaza studiile.

Studiul arata ca este nevoie de sase luni pentru ca tinerii sa calibreze la realitatile pietei si sa isi modifice asteptarile.

Ca distributie a profilurilor, tinerii talentati reprezinta 17% din piata fortei de munca, specialistii - 13%, profilul comun este caracteristic pentru 45% din piata, iar pasivii reprezinta 24%.

Studiul are 2.246 de respondenti, tineri cu studii superioare din Bucuresti, cu varste intre 20 si 30 de ani, absolventi de facultati cu profil economic, tehnic si socio-uman.

Modalitatea de colectare a raspunsurilor a fost prin chestionar online in lunile aprilie-mai 2010.

Catalyst a initiat in urma cu cinci ani studiul "Cei mai doriti angajatori", care masoara gradul de atractivitate a brandurilor de angajator si structureaza informatia din piata necesara pentru a dezvolta strategia de brand si pentru masurarea ei, in functie de targetul dorit de companie. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#consultanta, #joburi, #tineri , #stiri Kraft Foods