Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Google, "haituit" de retelele sociale. Cum poate riposta gigantul web

Google, "haituit" de retelele sociale. Cum poate riposta gigantul web

Facebook si-a impus suprematia pe piata retelelor sociale si ameninta pozitia de lider a companiei Google. Larry Page nu vrea sa renunte usor la viitorul internetului, desi se confrunta cu o serie de provocari si se simte din ce in ce mai amenintat de ascensiunea Facebook. Pentru a nu cadea victima Facebook, Larry Page are nevoie de un plan pentru salvarea motorului de cautare. 

Iata care sunt cele 4 strategii pe care Page ar trebui sa le implementeze pentru a revitaliza dominatia Google:

Recunoasterea problemei


Page trebuie sa-si avertizeze angajatii ca exista o amenintare cauzata de retelele sociale: deja 25% din toate vizualizarile de pe internet sunt ocupate de Facebook.


Intre timp, Google nu are nici o cota semnificativa in activitatile sociale.


CEO-ul Google ar trebui sa spuna echipei ca urmatoarea etapa se va orienta in special pe retelele sociale.


In plus, Page trebuie sa ofere un mesaj mai substantial si mai autentic investitorilor.


El trebuie sa-i asigure ca Google este oricand gata sa intre la lupta pe campul retelelor sociale.


Daca discursul sau este sustinut si de actiuni demonstrative, acest lucru ar putea ajuta cresterea cotei de piata Google pe viitor.


Intelegerea modului in care Web-ul se schimba


Facebook nu este doar un alt site foarte popular. Intreagul Web a suferit diferite schimbari ajungand intr-o lume sociala in care oamenii comunica unii cu ceilalti si isi impartasesc experientele.


Consumatorii isi doresc continut oriunde si oricand pe retelele sociale sau pe smartphone-uri. Page trebuie sa demonstreze ca intelege noile reguli ale internetului, de aceea afacerea Google trebuie reorientata catre experimente social media. Gmail, de exemplu, ar trebui reinventat pentru a nu fi "ingropat".


Internautii traiesc intr-o lume in care utilizarea e-mail-ului este in declin.


Recrutarea de noi talente


Google are nevoie de profesionisti ca Vadil Lavrusik care tocmai s-a angajat la Facebook pentru a ghida contentul retelelor sociale.


De asemenea, trebuie sa atraga talente innascute care pot reda suflul gigantului Google.


De-a lungul timpului, gigantul motor de cautare a fost recunoscut pentru modul in care a atras o multime de profesionisti.


Ca si in trecut,Google trebuie sa demareze o campanie de recrutare pentru a atrage urmatoarea generatie de "stele" care sa-i spuna gigantului ce nevoi au tinerii din ziua de astazi.


Facebook poate fi invins cu propriile arme.


Prezenta pe retelele sociale


In cele din urma, Larry Page ar trebui sa-si materializeze eforturile intr-o serie de noi produse sociale.


Planul lui Page trebuie sa fie revolutionar pentru a putea concura cu Facebook, care a castigat deja 50% din capitalizarea de piata a Google, fara sa intre pe terenul cautarilor.


Motorul de cautare este un teren inca neexplorat de Facebook, in timp ce terenul retelelor sociale s-a dovedit a fi unul minat pentru Google.


Toate eforturile pe care acesta le depune ar trebui prezentate pe rand investitorilor, analistilor dar si angajatilor.


In opinia analistilor, este responsabilitatea lui Larry Page sa comunice lumii toate eforturile pe care Google le face.


Este un rol pe care si l-a asumat si pe care trebuie sa-l duca pana la capat. Google nu trebuie sa ignore expansiunea rapida a retelelor sociale.


Programatorii produselor Google trebuie sa stie ca liderii lor doresc sa atace, nu sa ignore competitia.


Daca Page si Google raman "nemiscati" in fata expasiunii Facebook, vor asista la propriul "prohod".



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1628 ori