Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mailul, agentul nestiut al brandului tau personal

Mailul, agentul nestiut al brandului tau personal


Dupa principiul conform caruia chiar si tacerea vorbeste despre noi, asa si modul in care ne desfasuram corespondenta profesionala are un cuvant de spus in imaginea pe care o proiectam in fata celor din jur.

Fiind o activitate care ne ocupa o parte importanta din timp zilnic, care presupune interactiunea cu mai multe publicuri tinta - colegi, sefi, clienti, parteneri de afaceri etc. - este pacat sa nu luam in considerare contributia pe care aceasta o poate avea in timp asupra brandului nostru personal, pozitiva sau dimpotriva.

Iata cateva aspecte pe care le-am identificat din interactiunea avuta cu mii de manageri si antreprenori, in 15 ani de comunicare de afaceri:

Linistea de dupa

Ati remarcat? In Romania, inca exista persoane care considera, poate, ca inca se poarta sa nu raspunzi la mailurile primite in context profesional.

Daca acum cativa ani dadea bine, presupun, sa arati ca esti ocupat, dand cu greu reply-uri la mesaje sau deloc, intre timp s-a dezvoltat un val de profesionisti care, orice-ar fi, respecta regula celor maxim 48 de ore de raspuns la un mail.

Datorita acestora, in prezent, sindromul de a nu raspunde la mailuri transmite de multe ori, dupa parerea mea, altceva, ce poate influenta negative perceptia pe care o au cei din jur asupra ta.

Imagineaza-ti discutiile ulterioare posibile pe care expeditorul le poate avea cu profesionistii din mediul sau. Suna plauzibila o afirmatie incarcata cu dezamagire, de genul "L-am contactat pe x, am incercat de cateva ori sa iau legatura cu el, insa nu mi-a raspus"?

Detaliu de culise

Interesant este ca, la o evaluare superficiala, remarc o rata de raspuns mai mare din partea directorilor generali de corporatii decat a managerilor din liniile urmatoare.

Np. Txs. G

Am clienti care mi-au devenit prieteni si, evident, corespondam de ani de zile, la ore mai mult sau mai putin "de lucru".

Indiferent cat de grabiti sau ocupati am fi, comunicarea cu ei se desfasoara pe principiile respectului reciproc si fata de limba romana.

Poate fi o forma de respect sa ii arati celui caruia te adresezi ca esti dispus sa ii acorzi cateva secunde in plus din timpul tau, fara abrevieri de genul np, txs, etc.

Ca sa fie demonstratia cat mai elocventa, va propun sa va imaginati pe directorul unei corporatii internationale raspunzandu-va la un mail cu un sec Txs. Par concepte greu compatibile, nu?

Detaliu de culise

In vremea in care am activat ca redactor-sef al unei publicatii de afaceri, mi-am propus sa ii iau interviu lui Seth Godin, pe care il admiram pentru teoriile sale indraznete si pentru brandul personal bine articulat pe care si l-a construit.

Cu toate ca a refuzat, am ramas cu o experienta pozitiva, apreciind la Seth doua lucruri:

1. Mi-a raspuns in aceeasi zi in care l-am contactat

2. Mesajul era scurt, la obiect, politicos si fara abrevieri, oricat de neconventionala este imaginea despre sine pe care o promoveaza.

Ca sa fiu sincera pana la capat, lipseau semnele de punctuatie, ceea ce ma inspira pentru urmatorul aspect...

Uite cratima, nu e!

Lucram tot in presa si aveam o buna colaborare cu un consultant care reusise sa isi construiasca o imagine puternica.

L-as fi descris dintr-o suflare ca pe un profesionist ireprosabil.

Pana cand am avut un schimb de mesaje pe mail. Stiti imaginea aceea cand te stergi la ochi si te mai uiti o data, convins ca ti s-a parut?

Cratimele nu erau la locul lor si numarul de "i"-uri rar corect pus la finalul cuvintelor.

Puteti sa ma considerati de moda veche, insa acela a fost momentul in care in mintea mea a coborat o treapta de pe piedestal. Si acum ii asociez amintirea cu acele greseli gramaticale, desi au trecut multi ani de atunci.

Detaliu de culise

Am lucrat la un moment dat cu un manager care realiza ca brandul personal il ajuta in business, ca prin urmare mesajele pe care le trimitea pe e-mail trebuiau sa aiba o anumita calitate si ca el avea cateva lacune legate de scrierea corecta in limba romana.

Astfel ca nu lasa nici un mesaj mai elaborat sa plece in exterior pana nu facea mai intai un ocol pe la mine, atat pentru a discuta despre posibilitatile de optimizare a exprimarii, cat si pentru o corectura finala a textului.

Dana Tudor
Consultant content, comunicare, personal branding & employer branding


Dana Tudor (Chief Inspired Officer, Buticul de Inspiratie) are o experienta de aproape 20 de ani in comunicare si in presa scrisa si online, de business si life-style, contribuind la dezvoltarea unor branduri premium in presa romaneasca. In prezent coordoneaza publicatii B2B, este consultant in media&comunicare, branding personal, employer branding si content mastery si sustine prezentari publice pe aceste teme.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4102 ori