Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

flash interviu

Mihail Sebastian Arghiropol, despre publicitate, minunile moderne ale lumii si sfaturi in alegerea unei cariere

Mihail Sebastian Arghiropol, despre publicitate, minunile moderne ale lumii si sfaturi in alegerea unei cariere


Cand ai in CV mai bine de 22 de ani petrecuti in lumea publicitatii, poti sa faci comparatii intre "atunci" si "acum", poti intelege mai bine impactul noilor tehnologii in aceasta meserie, poti sa vorbesti despre viitorul acestei industrii si poti sa dai sfaturi noilor generatii.

Mihail Sebastian Arghiropol, director Media One, raspunde cu amabilitate unui flash-interviu:

R: Publicitatea, cat % este arta, cat % este profesie?

Mihail Sebastian Arghiropol: 99% transpiratie si 1% inspiratie. Cine crede altceva, se imbata cu apa rece.

Ca vanzator de servicii de publicitate, cred ca nu e recomandabil sa spui unui client ca advertisingul este o arta. Este vorba de tehnica, de analiza, de statistica, de strategie, de studii comportamentale, de sociologie, de chimie cateodata, de contabilitate sau finante deseori si de multa bunavointa in a intelege ca fiecare segment de piata este diferit si in permanenta transformare.

O idee care astazi este geniala, in 2-3 ani deja este perimata, insa principiile, sa spunem "tehnice", raman valabile peste timp.

R: Anul 2008 - inceput de criza si taieri de bugete. Fast forward catre 2016. A adus criza un plus real de eficienta in bugetele si strategiile campaniilor de media si publicitate in general?

Mihail Sebastian Arghiropol: In fiecare tara, criza a avut efecte in mod diferit, in functie de maturitatea pietei, gradul de scadere al veniturilor, educatia consumatorilor si, mai ales, educatia managerilor.

Diferente au fost si la nivel de domeniu de activitate. Sunt arii de business unde criza intr-adevar a creat necesitatea inovatiei, reinventarii, a scos anumite companii dintr-o zona de confort, de stagnare si a adus plus valoare.

Este si cazul zonei publicitatii unde bugetele, dramatic taiate, au trebuit sa produca efecte cat mai palpabile. Implicit, s-au cautat solutii de a identifica cat mai bine si de a folosi cele mai eficiente canale de promovare. S-a pus mai mult accent pe masurabilitate si pe o targetare cat mai buna.

Criza a descoperit carente, a scos la lumina zonele nefunctionale si a fortat managerii capabili sa se reinventeze si sa reinventeze companiile pentru supravietuire. A fost un test al selectiei naturale, daca vreti, in termini darwinisti.

R: Se poate vorbi de "urmatorii" 5 ani in publicitate sau viteza de schimbare a mediilor de comunicare ne impune un orizont mai scurt? Cum vedeti dumneavoastra publicitatea in acest orizont de timp?

Mihail Sebastian Arghiropol: Viteza de schimbare a tehnologiilor de comunicare este in crestere, dar comportamental si decizional omul nu s-a schimbat si nu se poate schimba radical de la un an la altul. Importanta este strategia de comunicare, nu neaparat canalul de comunicare.

Presupun ca in urmatorii 5 ani vom vedea multe schimbari radicale in tehnologie, in entertainement, in mobile applications, televiziune, gaming, arta, in ceea ce se numeste acum IoT - internet of things. Toate acestea modeleaza, intr-un fel sau altul, modul de a aborda relatia cu consumatorul.

Putem si trebuie sa facem strategii de dezvoltare pentru urmatorii 5 ani, iar aceasta dinamica a tehnologiei si a mediilor de comunicare trebuie sa fie parte a strategiilor de marketing gandite pe termen lung.

R: Ce mega companie a ultimilor ani (asa numitii unicorns) v-ar placea sa promovati in Romania (Dropbox, Facebook, Twitter, Evernote, Linkedin si alte companii din aceeasi liga)?

Mihail Sebastian Arghiropol: Cred ca in fiecare companie se ascunde un unicorn, trebuie doar sa se trezeasca la viata. Si apoi, din nefericire, mai conteaza si piata pe care se dezvolta.

Imaginati-va ca Dropbox sau Facebook ar fi fost create de niste antreprenori romani. Pana sa ajunga la maturitate le-ar fi luat ani si cel mai probabil numai dupa mutarea pe o piata dezvoltata.

Intr-o piata bogata, toate companiile sunt mai bogate. Chiar si cele lipsite de stralucire. Intr-o piata mica, chiar si ideile geniale lupta mult sa se afirme, este un lucru evident, cred. Dar este loc de crestere si inovatie cu siguranta, pentru toata lumea.

Cred ca cea mai mare satisfactie ca publicitar este sa duci o companie mica undeva in top si, dupa tot acest drum impreuna, sa stii ca ai fost si tu parte din aceasta calatorie, ca ai pus caramida unei constructii solide.

Mi-ar placea sa promovez oricare dintre companiile date ca exemplu in intrebare, cine nu si-ar dori?

R: Cu ce ati completa lista celor 7 minuni ale lumii?

Mihail Sebastian Arghiropol: Este o intrebare dificila. Minunile lumii antice s-au limitat la planul concret: constructii care au impresionat prin dimensiune si complexitate. Lumea s-a schimbat atat de mult incat ar trebui sa reconsideram planul in care sa incadram o realizare a umanitatii pe o astfel de lista.

Minunile zilei de astazi sunt diferite. Sunt nepalpabile, dar au un impact major asupra vietii oamenilor si au schimbat intr-un mod revolutionar felul nostru de a trai.

Internetul este o minune a lumii contemporane. Electricitarea in sine, sub toate aspectele: de la hidrocentrale la incarcarea wireless a unui aparat, sunt lucruri de neimaginat in urma cu numai aproape 100 de ani.

Vehiculele electrice vor schimba, cu siguranta, societatea in urmatoarele decenii sau poate doar in cativa ani. Explorarea spatiului este o minune, si suntem doar foarte, foarte la inceput.

Toate acestea ar merita, probabil, un loc in lista minunilor lumii si, cel mai probabil, generatiile viitoare le vor privi ca atare.

R: Ii admirati pe Eliade, Cioran, Gide. Pe cine v-ati dori partener in compania Media One a anului 2016?

Mihail Sebastian Arghiropol: Am exact partenerul ideal in prezent si cred ca impreuna avem o complementaritate foarte eficienta. Dar pentru a intra in acest joc, as putea sa spun ca ar fi fost interesant sa lucrez cu Nassim Nicolas Taleb, autorul Lebedei Negre. Il consider un personaj foarte inteligent, inovativ si plin de umor. Plus ca pare un tip foarte priceput in business strategy.

R: Care este cheia unei relatii de succes intre un lider si angajatii sai?

Mihail Sebastian Arghiropol: Imi caut parteneri mai buni decat mine, mai inteligenti si mai performanti. Mikhail Prokhorov, un miliardar rus care, printre altele, detine echipa de baschet New Jersey (actualmente Brooklyn Nets), are o vorba foarte amuzanta si plina de adevar: "Vreau sa fiu cel mai prost dintre angajatii mei!" Mi se pare o viziune care defineste o companie. Probabil de asta a si angajat doi laureati ai premiului Nobel pentru fizica...

De asemenea, comunicarea dintre un manager si angajatii sai este foarte importanta atunci cand vine vorba despre succesul unei afaceri. Daca este folosita in mod eficient, rezultatele pozitive apar imediat.

R: Care ar fi 3 lucruri pe care ati fi vrut sa le stiti acum 22 de ani si le-ati descoperit intr-o "viata" de publicitar?

Mihail Sebastian Arghiropol: 1. A fi creativ intr-o agentie de advertising nu inseamna a ignora partea de client service si a ignora tehnici esentiale de marketing: pricing, pozitionare, piata.

2. A castiga bani nu este atat de important cat este cum ii castigi.

3. A face lucrurile care iti fac placere este cel mai important lucru intr-un business.

R: Corporatist sau digital nomad? Cariera sau freelancer? Ce cale ati recomanda unui tanar de 14 ani sa aleaga?

Mihail Sebastian Arghiropol: Este o discutie lunga. Raspunsurile par simple, dar adevarul este ca sunt mult mai complicate.

Fiecare individ are personalitatea sa si chiar daca eu as alege un anumit mod de viata este foarte posibil ca multi tineri sa vada lucrurile altfel, in functie de cultura, educatie, stil de viata.

Viata de profesionist "la distanta" este minunata, dar sa fim seriosi, doar de cativa ani a devenit posibil sa urmezi o cariera prin Internet.

O astfel de directie este, cel putin din punctul meu de vedere, cea mai buna optiune pentru o viata interesanta, cosmopolita, unde progresezi in fiecare zi si poti, daca esti talentat si pasionat de munca ta, sa faci progrese uimitoare in timp scurt.

Pe de alta parte, ca sa fii un freelancer cautat, adica sa fii un expert in zona ta de activitate, cred ca mai intai trebuie sa fii si putin corporatist. Macar putin.

Nu cred ca fara munca intr-o companie, fara racordarea la un sistem de lucru si de acumulare, fara putina disciplina impusa de un sistem, poti ajunge sa performezi in deadline-uri stranse, sa lucrezi sub presiunea unor factori de stres sau sa intelegi psihologia partenerilor de lucru, spiritul de echipa si subtilitatile unui sistem, oricare ar fi el.

Pasionat de publicitate, dar si de istorie, arhitectura si arta cinematografica, Mihail Sebastian Arghiropol conduce de peste 22 de ani propria agentie de publicitate, impletind aceasta cariera cu numeroase proiecte de suflet.

Mihail Sebastian Arghiropol s-a implicat in organizarea si promovarea a numeroase proiecte de interes social precum "Violenta la TV", "S.A.N.S.A", "Green Jobs" sau "Fiecare picatura conteaza".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5276 ori