Oana Voicu, Creative Ideas: Timpul mi-a dat dreptate

Sambata, 11 Aprilie 2015, ora 00:00
3798 citiri
Oana Voicu, Creative Ideas: Timpul mi-a dat dreptate
Foto: Oana Voicu (Arhiva Personala)

O mana de ajutor la inceput de drum in business e ca o gura de oxigen, avand in vedere ca trebuie sa inveti atat de multe intr-un timp foarte scurt si, in general, "pe pielea ta".

Oana Voicu, fondatoarea agentiei de marketing Creative Ideas, stie foarte bine care sunt "cosmarurile" de la inceput de drum si nu a ramas indiferenta.

A creat Bursa de Idei Creative, transformata ulterior in Ateliere de Idei Creative, si a ales cel mai creativ business pe care il va sustine in eforturile sale de comunicare si imagine in urmatoarele trei luni.

"Lucrul cu antreprenorii romani m-a intarit. Este destul de dificil sa lucrezi in segmentul acesta, ai nevoie de multa rabdare, diplomatie, dar pe de alta parte ai sansa sa cresti o data cu business-ul lor", spune Oana Voicu, intr-un interviu acordat Business24.

Mai mult decat atat, timpul i-a dat dreptate: in afaceri e mai bine sa fim flexibili, "sa avem o incarcatura usoara, si nu pentru a o arunca peste bord la nevoie, ci pentru a avea nevoie de o simpla adiere de vant pentru a ne deplasa", mai spune tanara antreprenoare.

Ati lansat anul trecut un proiect inedit pe piata din Romania. Spuneti-ne cateva cuvinte despre el si despre modul in care s-a nascut aceasta idee.

Anul trecut am implinit 8 ani de existenta ca si agentie de marketing si pentru ca de-a lungul timpului am intrat in legatura cu foarte multe firme cu proiecte interesante, m-am gandit ca a venit timpul sa le dam o mana de ajutor celor care poate sunt la inceput de drum si nu au un buget pentru asa ceva.

Asa a aparut Bursa de Idei Creative, in care ne-am dorit sa putem promova startup-uri, business-uri sau oameni altfel.

Care au fost criteriile pe baza carora ati ales castigatorul si ce va primi acesta?

Dupa ce proiectele au fost urcate pe site-ul creativeideas.ro am selectat cateva care corespundeau criteriilor de selectie: creativitate, abordare inedita a business-ului, viziune de business.

Dupa o serie de intalniri cu semifinalistii ne-am oprit asupra WunderKraft.ro - o platforma online ce reuneste mai multi artisti si care le vinde produsele acestora: accesorii, decoratiuni de casa etc.

Mai mult, ei isi pun la dispozitia mesterilor si atelierul unde acestia pot veni sa isi puna in practica ideile.

Inca un aspect care ne-a atras la ei a fost ca ei se adreseaza si lucreaza cu comunitati, iar eu personal, consider ca in viitor promovarea eficienta a produselor sau serviciilor unei companii se va realiza si deja se intampla asta, prin comunitati.

De exemplu, daca am un supliment natural in portofoliu, cel mai eficient pentru mine producator sau distribuitor este sa comunic targetat pe comunitatile naturiste.

Acestui business ii vom oferi consultanta de marketing, precum si implementarea strategiilor de promovare pentru cel putin 3 luni.

De ce ati decis sa sprijiniti startup-urile pro-bono?

Pentru ca personal este o perioada in care imi doresc sa cunosc si oameni altfel, in afara zonei foarte business si corporate in care ma misc.

Sunt nenumarate proiecte extrem de interesante de care nu a auzit mai nimeni, tocmai pentru ca nu stiu sau nu au bani sa se promoveze.

Prefer startup-urile (desi nu am ocolit si business-urile mature), pentru ca in calitate de antreprenor stiu ce inseamna ca la inceput cineva sa iti intinda o mana de ajutor - e ca o gura de oxigen, avand in vedere ca trebuie sa inveti atat de multe in foarte scurt timp si in general pe pielea ta: administratie, management, contabilitate primara, director de resurse umane, asta ca sa numesc doar cativa din monstrii din cosmarurile de la inceput.

Veti mai continua acest proiect si anul acesta?

Da. Doar ca am constatat in aceste luni in care a fost activa Bursa de Idei Creative ca oamenii au mai degraba nevoie de putin coaching, mentoring. Sau vor sa invete cum sa isi faca singuri pormovarea business-ului.

De aceea ne-am gandit sa organizam ateliere periodice cu teme legate de promovare in care sa ii invatam pe antreprenori sau pe cei care vor sa promoveze pe ei insisi, ca si artisti, arhitecti, designeri etc. Asa ca am actualizat numele proiectului in Ateliere de Idei Creative.

Ce inseamna pentru dumneavoastra o poveste care inspira?

Pe mine ma inspira o poveste cand, daca o ascult, dintr-o singura propozitie de acolo imi vine o idee pentru business-ul meu.

Cand merg la astfel de conferinte cu business-uri motivationale ma astept sa ma intorc cu idei fresh pentru mine si clientii mei: e ca si cum speaker-ii acestor evenimente vin cu faina, eu aveam deja apa si drojdia si pam, pam a iesit un aluat bine dospit taman bun de bagat in cuptor la intoarcere in agentie.

Anul trecut ati sarbatorit opt ani de business in zona de marketing si PR. Puteti face o analiza a mediului in care v-ati dezvoltat in toti acesti ani?

In cei 8 ani de activitate, Creative Ideas a insemnat 40% lucru cu multinationale si 60% cu IMM-uri. Nu am cautat asta, asa a fost sa fie.

Lucrul cu antreprenorii romani m-a intarit. Este destul de dificil sa lucrezi in segmentul acesta, ai nevoie de multa rabdare, diplomatie, dar pe de alta parte ai sansa sa cresti o data cu business-ul lor.

Mi s-a intamplat asta de cateva ori si, sincer, este magulitor cand iei un client cu un business foarte mic si ajungi cu el pana in punctul in care are o cifra de afaceri de multe milioane.

Tot clientii ne-au dus usor catre doua supra-specializari ale agentiei: pe de o parte cea de medical marketing (astazi aprox. 65% din business vine din segmentul de sanatate), iar pe de alta parte cel de lifestyle marketing, adica industriile de beauty, fashion, travel, deco, food & beverage.

Toate aceste experiente de lucru de zi cu zi te duc catre o anumita zona de business cu care simti ca rezonezi mai mult, sau catre acele servicii la care ajungi sa iti dai seama ca performezi mai bine sau foarte bine.

Mai mult, mi-am propus sa nu fiu rigida si sa pot schimba rapid directia barcii, daca vantul bate din alta directie.

In ceea ce ma priveste, timpul mi-a dat dreptate; a fost mai bine ca am dat dovada de flexibilitate in anumite momente, ca am fost o adepta a reinventarii, a redefinirii.

Asta nu inseamna ca mi-am tras barca pe mal, nici pe departe, ci ca am acostat-o in alt port decat cel spre care plecasem in momentul constructiei sale.

Plus ca traim niste vremuri in care nu mai putem vorbi de planuri de afaceri pe 5 ani realiste; din contra azi mai mult ca niciodata trebuie sa fim atenti, flexibili si sa avem o incarcatura usoara, si nu pentru a o arunca peste bord la nevoie, ci pentru a avea nevoie de o simpla adiere de vant pentru a ne deplasa.

Marile orașe europene, într-o criză a locuirii. ”Clujul rămâne doar al bogaților și al turiștilor”
Marile orașe europene, într-o criză a locuirii. ”Clujul rămâne doar al bogaților și al turiștilor”
Oameni din întreaga Uniune Europeană se confruntă cu o criză a locuirii fără precedent, agravată de inflație, sărăcie energetică și risc de excluziune socială. Un raport de la vârful...
Ce actualizări aduce Apple pentru noua tabletă iPad Air
Ce actualizări aduce Apple pentru noua tabletă iPad Air
Apple se pregătește să lanseze o nouă generație de iPad Air, care, pentru prima dată, va include două dimensiuni diferite, urmând exemplul liniei iPad Pro. Potrivit ultimelor rapoarte,...
#Oana Voicu Creative Ideas, #Oana Voicu interviu, #Oana Voicu afaceri , #Interviuri manageri