Cum a reusit un lucrator la o fabrica de triciclete sa construiasca una din cele mai spectaculoase masini din lume

Joi, 25 Februarie 2016, ora 14:26
2905 citiri
Cum a reusit un lucrator la o fabrica de triciclete sa construiasca una din cele mai spectaculoase masini din lume

V-ati intrebat vreodata cum a inceput istoria Bugatti, celebrul bolid care acum se vinde si cu sume de peste doua milioane de euro?

De la constructia de biciclete si triciclete pentru cei mici si adulti, la adevarate capodopere pe patru roti, apreciate pe toate meridianele si paralele - acesta a fost drumul parcurs de Ettore Bugatti, inginerul care a dezvoltat celebrul automobil.

Nu sunt foarte multi care stiu istoria Bugatti, o masina care a impresionat decenii la rand si a ramas in istoria automobilismului prin eleganta, stil, inovatie si multi cai putere.

Si mai putini stiu ca inginerul care a creat Bugatti a lucrat intr-o fabrica in care se produceau biciclete si triciclete pentru cei mici si pentru adulti, renumita marca italiana Prinetti & Stucchi. Avea doar 17 ani cand a ajuns aici si au fost primii sai pasi intr-o cariera in care avea sa scrie istorie.

Nascut in 1881, Ettore Bugatti a incercat sa produca nu masini, ci adevarate capodopere pe patru roti: "Prima mea ambitie a fost sa devin un mare artist si sa castig dreptul de a purta numele onorat de tatal meu", marturisea Ettore Bugatti.

Acesta provenea dintr-o familie de artisti si, dupa cum va puteti da seama din afirmatie, purta un respect deosebit pentru tatal sau.

Latura artistica a familiei a influenta si cariera lui Ettore Bugatti, care n-a dorit sa construiasca simple masini:

"Ettore Bugatti este patronul nostru. Cerinta sa, ca un automobil sa fie o armonie perfecta intre tehnologie si estetic, este aplicata de noi pana in ziua de azi", este descrierea pe care i-a facut-o Wolfgang Durheimer, presedintele Bugatti Automobiles S.A.S.

De la un simplu angajat intr-o fabrica de triciclete pentru cei mici, Ettore Bugatti a ajuns un nume de referinta in istoria automobilului.

La fabrica de biciclete a avut loc prima izbucnire a geniului sau. Ettore a reusit sa construiasca aici primul sau triciclu motorizat, care era pus in miscare de doua motoare De Dion.

In 1900, cu sprijinul financiar al contelui Gullinelli, a construit primul sau automobil. Acesta a impresionat imediat si a fost premiat la un targ mondial organizat la Milano, orasul sau natal. A fost insa doar inceputul.

S-a mutat in Alsacia (Franta) si in 1901 a fost angajat ca director tehnic la fabrica de automobile De Dietrich. Aici, s-a folosit de geniul sau pentru a dezvolta primele sale automobile de curse.

In 1907, s-a casatorit cu Barbara Maria Giuseppina Mascherpa, cu care a avut patru copii, doi baieti si doua fete. Tot in aceeasi perioada, a inceput sa construiasca pe cont propriu, intr-un fost atelier de vopseluri. Primul model a fost Bugatti T3, care avut un succes imens.

Izbucnirea Primului Razboi Mondial l-a facut sa se mute inapoi la Milano si apoi la Paris. In Franta, a lucrat la dezvoltarea motorului cu opt si cu 16 cilindri, concepute pentru avioane.

Cand conflictul mondial s-a stins, s-a mutat la Molsheim, si-a redeschis fabrica si a reusit sa construiasca automobilele care au dominat cursele auto. Nu mai putin de 412 curse a reusit sa castige in cariera cu automobilele sale.

Constructorul de triciclete pentru cei mici se transformase intr-un brand foarte respectat in industria auto.

Timp de 40 de ani, a construit modele care intotdeauna au fost apreciate pentru echilibrul care exista intre design si calitatile tehnice.

Lui Ettore Bugatti ii placea sa spuna ca "eu fac masini care merg, nu masini care se opresc". Ambitios din fire, a cautat intotdeauna sa inoveze, astfel incat sa le ia fata competitorilor prin tehnologie superioara, dar si prin aspect.

Creatiile sale erau destinate mai ales celor din lumea buna, insa nu ezita sa-si taxeze clientii care aveau curajul sa aduca vreo critica automobilelor sale.

Se spune ca un client i-a scris sa se planga de faptul ca modelul Type 55 pornea greu in conditii de temperatura scazuta. Ettore a fost transant: "Dragul meu domn, daca iti permiti un Type 55, cu siguranta iti poti permite si un garaj incalzit!"

Ii placea loialitate si isi rasplatea angajatii cu salarii impresionante pentru acele vremuri, chiar daca a trecut si prin momente de criza. Ba chiar a refuzat sa reduca numarul de angajati sau se le taie din salarii, desi uzina sa nu trecea prin cele mai bune momente.

Fostul producator de triciclete pentru cei mici avea sa treaca in nefiinta pe 21 august 1947, la Paris. In urma sa avea sa lase o mostenire imensa si un brand intotdeauna apreciat mai ales de clasele inalte, datorita bunului gust si tehnologiei avansate.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#triciclete copii, #triciclete cadou copil , #Leadership autentic