Strategiile de marketing din trecut puteau sa vanda orice produs, indiferent cat de banal era. Acum, ca sa fii sigur ca ai succes, trebuie sa realizezi ceva remarcabil. Seth Godin, un specialist in marketing, recunoscut pe plan mondial, iti ofera cateva sfaturi.
Seth Godin, autor a 13 carti bestseller, despre strategii de marketing, considera ca trebuie sa iti transformi afacerea in ceva remarcabil. Prin acest termen, Godin intelege "ceva despre care merita sa vorbesti", relateaza Business Insider.
Expertul american sustine ca tot ce inseamna nou si incitant poate fi comparat cu o "vaca mov", in timp ce la polul opus, lucrurile plictisitoare sunt asemanate cu "o vaca maro". In cartea sa "Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable", Seth Godin ofera mai multe sfaturi celor interesati sa isi majoreze businessul.
Adauga valoare, prin ceva notabil
In opinia lui Seth Godin, trebuie sa iti valorifici produsul, adaugandu-i ceva notabil: fie sa il faci super rapid sau dimpotriva, foarte lent, sa il plasezi in segmentul produselor foarte scumpe sau din contra, sa il faci ieftin.
Trebuie sa tintesti catre extreme, te sfatuieste Godin. Prima provocare pe care trebuie sa o depasesti este sa stabilesti cu exactitate care "limite" se potrivesc mai bine cu produsul tau.
Sa te supui regulilor, cea mai riscanta strategie
Sa respecti cu strictete regulile este unul dintre cele mai putin recomandate lucruri pe care le poti face, spune Seth Godin.
Acesta este de parere ca, pe o piata dominata de concurenta, trebuie sa te remarci si sa faci actiuni prin care sa iesi in evidenta. In caz contrar, businessul tau are toate sansele sa ramana invizibil.
Cand ceva merge prost, accepta costurile si mergi mai departe
Daca un produs nu a reusit sa se impuna pe piata asa cum iti doreai, nu mai investi bani in el. Pur si simplu, accepta pierderile si regandeste bugetul. Decat sa aloci bani intr-un proiect slab, mai bine te concentrezi pe proiectele noi, care ar putea avea succes.
Un public de nisa, de preferat multimilor
In loc sa te axezi pe studiile care arata ce isi doresc masele, concentreaza-te pe un public de nisa, te sfatuieste Seth Godin.
Acesta este de parere ca firmele care fac produse pe scara larga le realizeaza mult mai impersonal, scazandu-le din valoare.
Diferentiaza-ti publicul
Incearca sa iti diferentiezi publicul si apoi sa gasesti grupul care poate fi cel mai profitabil, pentru afacerea ta. Pe urma, cauta metode sa "exploatezi" grupul, prin gandirea unor reclame si strategii speciale pentru ei.
Ignora masele si concetreaza-te stric pe publicul care ar putea fi interesat sa iti cumpere produsele.
Profita de criza economica
In perioadele de criza, cei mai multi concurenti se tem sa ia masuri radicale si sa faca un pas in fata. Seth Godin te sfatuieste sa profiti de aceste momente si sa ai curajul sa risti. Pentru ca s-ar putea sa te numeri printre singurii care ies in evidenta si in felul acesta sa castigi un capital de imagine.