Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa faci o prezentare marca Steve Jobs

Cum sa faci o prezentare marca Steve Jobs


Steve Jobs, fostul CEO Apple, a fost mai mult decat un geniu al tehnologiei si al inovatiei. El a fost si un maestru al prezentarilor in fata publicului, construind, la propriu, un nou stil de oratorie, extrem de eficient. Daca vrei ca prezentarile tale sa atinga acelasi succes ca ale lui Steve Jobs, tot ce trebuie sa faci este sa ii studiezi stilul, incepand de la tehnicile prezentate in randurile urmatoare.

El reusea intotdeauna sa ii faca pe oamenii din public sa se ridice in picioare si sa aplaude, insa adevaratul lui merit este cel de a face lucrurile complexe sa para infinit mai simple, scrie Portfolio.

Ar fi nedrept fata de Jobs sa spunem ca era un orator innascut si atat. Intr-adevar, avea carisma, dar pana si acest lucru se poate invata. Steve Jobs isi pregatea in detaliu fiecare minut al prezentarilor sale, slefuind si repetand de nenumarate ori mesajul pe care voia sa il transmita.

Asadar, chiar daca nu esti nascut cu talent de orator, iata cateva tactici marca Steve Jobs pe care le poti invata si aplica, astfel incat discursurile tale sa "fure" din succesul CEO-ului Apple.

Demonstreaza-ti entuziasmul

Pentru a-i face pe oameni sa fie entuziasmati de mesajul tau, trebuie in primul rand sa te arati chiar tu entuziasmat.

Miscarile pline de energie au un efect garantat 100%, iar Steve Jobs a demonstrat asta de atatea ori, folosind un microfon fara fir si plimbandu-se incontinuu pe scena. In pus, el apela la gesturile largi si miscari ale capului in punctele cheie ale dicursului. Poti incerca si tu aceasta abordare!

Ritmul discursului trebuie sa varieze, la fel si tonul si volumul vocii. Un efect puternic il au si alternanta intre ritmul alert si pauzele dramatice.

Totusi, ai grija sa fii ponderat in dramatismul miscarilor si al inflexiunilor vocale pe care le alegi, tocmai pentru a-ti pastra autenticitatea.

O alta varianta aleasa de Jobs in prezentarile sale este jocul de cuvinte cu impact puternic: "Astazi Apple va reinventa telefonul", spunea Jobs la lansarea iPhone.

Intr-adevar la auzul acestor afirmatii pe care le putem considera autoritare, nimeni nu va indrazni sa puna la indoiala cele spuse de persoana care face prezentarea.

Foloseste elemente vizuale pentru a-ti sustine ideea

Daca vrei sa intaresti cele spuse de tine, apeleaza cu incredere la imaginile. Ai grija insa, sa nu cazi in extrema cealalta.

Daca te bazezi prea mult pe imagini, daca te folosesti de ele pentru a-ti pastra firul epic si le mai si incarci cu informatii, oamenii din fata ta vor fi bulversati.

Jobs era un maestur in aceasta arta. El combina imaginile cu un efect incredibil. Se folosea de slide-uri si video-uri demonstrative, insa fiecare imagine reprezenta un concept individual, fara puncte si liniute explicative.

Adu-ti oamenii din echipa pe scena, pentru ca o a doua sau o a treia opinie iti va spori intotdeauna credibilitatea. Jobs aplea si el, cu incredere, la expertii Apple dar si la partenerii sai, in prezentarile sale.

Simplitatea are intotdeauna succes

Conceptele prezentate de Jobs erau complexe, insa el reusea intotdeauna sa isi pastreze mesajul cat mai simplu.

Organizeaza-ti discursul in cateva puncte de baza si explica fiecare trecere pe care o faci de la un punct la altul.

Spre exemplu, in prezentarea de la MacWorld 2008, Jobs a anuntat inca de la inceput "Astazi vom vorbi despre 4 lucruri. Primul este...".

Cel mai des intalnite greseli facute de cei care sustin prezentari sunt limbajul vag, analogii deloc precise, referinte neclare, dar mai ales transformarea subita a conceptelor simple in concepte extraordinar de complexe. Efectul este unul singur: publicul va fi nedumerit, intrebandu-se ce legatura au ideile tale cu persoana lor.

"Nimic nu este mai sofisticat decat simplitatea", spunea Jobs. Si avea mare dreptate.

Invata de la cei mai buni

Steve Jobs a fost si este cel mai bun profesor de oratorie din ziua de azi. Poti invata foarte multe analizand cateva dintre prezentarile sale, de-a lungul anilor, chiar si pe YouTube.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3269 ori