Compania sibiana Scandia, liderul pietei conservelor din carne, estimata la circa 129 milioane de euro in 2009, intentioneaza sa se lanseze pe piata europeana.
O alta varianta pe care o are compania al carei pachet majoritar de actiuni este detinut de omul de afaceri Adrian Gaspar estelansarea de noi produse.
In acest context, managementul Scandia a trasat planurile pentru ambele variante care ar putea aduce un plus de vanzari.
Pe piata conservelor din carne, Scandia se lupta pentru suprematie cu multinationale uriase ca Orkla Foods si Hame, dar si producatorii locali cum ar fi Mandy si Vascar, scrie Money Express.
Reprezentantii companiei au identificat trei canale prin care ar putea iesi la export cu produse realizate la Sibiu, insa unul singur poate aduce succesul: orientarea a 20% din productie pe pietele din afara Romaniei pana in 2014, crede Robert Redeleanu, directorul general al producatorului sibian.
"In primul rand, compania are in vedere romanii care locuiesc in Italia, Spania sau Franta.
"Este o piata limitata, pe care oricum o atingem si in acest moment", explica Redeleanu.
O a doua varianta ar fi exportul marcii Scandia si al produselor care se vand pe piata romaneasca, eventual adaptate la specificul local din tarile Uniunii Europene.
Managementul Scandia crede insa ca aceasta miscare ar fi extrem de costisitoate, intrucat presupune promovarea unui brand necunoscut.
Robert Redeleanu spune ca se va concentra pe a treia cale, anume "private label".
Este vorba despre marcile proprii ale marilor retaileri, care in ultimii ani si?au dezvoltat o gama larga de produse proprii.
In prezent, Scandia are o cota de piata de aproape 55%.