Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Agentia matrimoniala pentru companii poate deveni o tendinta internationala

Aldo de Blasio, CEO NBG: Vreau sa las in urma ceva important

Aldo de Blasio, CEO NBG: Vreau sa las in urma ceva important


Omul de afaceri Aldo de Blasio a infiintat in Romania Networking Business Group (NBG), o afacere ce functioneaza ca o "agentie matrimoniala pentru companii". Practic, el le ofera companiilor romanesti "partenerii potriviti pentru a-si putea vinde produsele in strainatate".

Prima misiune este Italia, o piata cu 60 de milioane de consumatori, dar ia in considerarea facilitarea colaborarii cu Franta, Spania, Anglia, Germania, dar si in Europa orientala, in Ucraina sau Rusia.

A fost primul om de afaceri care a intuit, in '92, ca industria de incaltaminte romaneasca avea nevoie de materie prima italieneasca de inalta calitate. Tot el a fost printre primii care au intuit importanta pentru productia romaneasca de a beneficia de un certificat de calitate pentru a putea fi competitivi cu calitatea din vest.

Acum este membru al Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB) si conduce un business care il pasioneaza si care ii aduce foarte mult entuziasm.

"De ce? Pentru ca vreau sa las in urma ceva important", a declarat acesta, intr-un interviu acordat Business24.

Spuneti-ne mai multe despre Networking Business Group. De unde a pornit ideea de a crea un business care sa functioneze ca o "agentie matrimoniala pentru companii"? Exista o tendinta la nivel mondial in acest sens?

NBG Networking Business Group s-a nascut la initiativa mea. Ideea de a crea o "agentie matrimoniala pentru companii" a aparut in urma unor simple observatii: Am un produs, stiu sa il produc la standarde ridicate, dar nu stiu unde si cum sa il vand.

Este exact aceeasi situatie cu a unui barbat si a unei femei care stiu cine sunt si cat valoreaza, dar nu sunt capabili sa comunice, sa socializeze.

Exact acesta este principiul NBG - sa ii dam producatorului informatia de care are nevoie si sa il punem in contact cu posibilii parteneri. Iar acest lucru se poate face numai cunoscand foarte bine domeniul, teritoriul.

Nu stiu daca exista o tendinta internationala, dar cu siguranta este un lucru necesar, care a nascut un interes extraordinar si care, daca merge pe acest traseu, poate deveni o tendinta internationala.

Sper sa se intample acest lucru, asta ar insemna ca am facut ceva cu adevarat bun.

Cat de dificil este pentru o societate romaneasca sa patrunda pe pietele internationale, in 2013?

In situatia economica generala actuala, nu e usor, iar fara un ajutor profesionist si articulat este de-a dreptul dificil.

Firmele mici producatoare romanesti s-au lansat in ultimii 10 ani ca urmare a cererilor unei piete dezorganizate. Pentru o mare perioada de timp s-a produs orice si s-a vandut orice, fara necesitatea unei planificari, a unei agende stabilite in avans.

Criza care a ajuns in Romania fara preaviz a creat un blocaj in vanzari. Atunci a fost momentul in care structurile ce vindeau dezorganizat, fara vreo strategie de crestere, s-au blocat.

Astazi acesti producatori au fabrici, tehnologie moderna si functionala, dar nu stiu unde si cum sa vanda ce produc. In plus au bancile si societatile de leasing care le sufla in ceafa.

Sa vanda in strainatate este o solutie, dar pentru asta trebuie sa cunoasca "teritoriul", piata locala si lumea afacerilor din tara cu pricina.

Toate acestea se pot face cu o investitie serioasa de timp si bani. Sau pot avea incredere intr-o structura care sa faca toate lucrurile astea pentru ei, cu mult mai putini bani si intr-un timp mult mai scurt.

Practic, ce le oferiti dumneavoastra antreprenorilor care ne citesc?

Partenerii potriviti pentru a-si putea vinde produsele in strainatate.

Aveti oameni specializati in astfel de servicii?

Pentru fiecare sector de activitate de care se ocupa NBG avem cate un specialist care cunoaste foarte bine piata, cerintele posibililor vanzatori din sectorul vizat, conditiile de indeplinit ca producator.

Spuneti-ne si ce trebuie sa faca, concret, un antreprenor ce vrea sa obtina sprijinul dumneavoastra si care este investitia sa financiara - dar si potentialul?

Primul pas este inscrierea pe site, in baza noastra de date. Imediat ce identificam impreuna necesitatile producatorului roman, cu ajutorul expertului nostru in piata in care activeaza, acesta poate alege intre cele trei tipuri de abonament care presupun o investitie anuala intre 900 si 2.160 euro.

In schimb, va primi posibilitatea de a intalni unul sau mai multi cumparatori straini (in functie de abonament). Daca alege sa incheie un contract cu acesta (acestia), noi continuam sa-i fim alaturi pe toata perioada negocierilor si dupa.

NBG Trade este divizia care se ocupa de aceasta parte si care va continua sa sustina toate vanzarile facute de clientul nostru roman.

De ce ati ales tocmai sectoarele agroalimentar, energetic, constructii, cosmetice si wellbeing, tehnologii si echipamente industriale, IT si telecomunicatii? Au existat anumite criterii sau, pur si simplu, sunt cele mai des intalnite segmente de business in Romania?

Cred ca acestea sunt cele mai importante segmente de business nu doar in Romania, ci si in restul lumii.

Ati declarat ca prima misiune este Italia, pentru ca sunt foarte multi romani care calatoresc, muncesc si pun bazele afacerilor in Italia, intr-o piata cu 60 de milioane de consumatori. Care ar fi urmatoarea misiune? Si urmatoarea?...

Italia este intr-adevar un punct de incepere exprem de important. Chiar inainte de a raspunde la aceste intrebari am avut o intalnire in care am discutat deschiderea unui birou in Republica Moldova.

Pe scurt insa, avem doua mari directii de urmat in urmatorii 2 ani: una spre Europa occidentala (Franta, Spania, Anglia, Germania) si cealalta spre Europa orientala (Ucraina, Rusia).

Spuneati, chiar pe profilul dumneavoastra profesional LinkedIn, ca sunt 20 de ani de cand lucrati pe piata romaneasca. Ce companii ati condus pana la infiintarea Networking Business Group?

Dupa ce am terminat studiile pana 1992 am colaborat, in Italia, cu societati din diferite sectoare: edituri, servicii, IT, direct marketing, publicitate, consultanta pentru autoritatile locale si servicii auxiliare pentru aparare.

In 1992 am fost, practic, primul care a intuit ca industria de incaltaminte romaneasca avea nevoie de materie prima italieneasca de inalta calitate. Pentru asta am infiintat o societate care a fost cativa ani lider in sector, importand si distribuind in toata Romania: talpi din poliuretan, tr, pvc, accesorii, piele si adezivi.

Societatea mea a fost, in acea perioada, un punct de referinta important pentru acei profesionisti care au iesit din societatile de stat si au dorit sa inceapa o activitate privata. Niciunul dintre ei nu stia cum si de unde sa cumpere materii prime.

A fost prima si poate unica societate care, de doua ori pe an, oferea clientilor sai o expozitie cu toti furnizorii italieni, in birourile din Bucuresti, Oradea si nordul tarii.

In 2001 am acceptat conducerea unei fabrici de ferestre din lemn stratificat la circa 100 de kilometri de nordul Bucurestiului. In timpul conducerii mele fabrica a fost implementata cu un ciclu complet de productie: de la fierastrau pana la construirea de prisme stratificate (stejar, molid, meranti) si confectionarea de ferestre sau parchet.

Toate astea le-am realizat cumparand intregul ciclu de productie si calificand personalul in Italia. Am fost printre primii care au intuit importanta pentru productia romaneasca de a beneficia de un certificat de calitate pentru a putea fi competitivi cu calitatea din vest.

Tot sub conducerea mea s-a creat o retea de vanzare nationala si s-au gasit importanti clienti internationali: Cora Legnami, Fll. Feltrinelli, prin intermediul carora productia de lemn stratificat ajungea in Italia.

In 2004-2009 am colaborat cu societati romanesti si internationale, in special italiene si israeliene, la realizarea unor complexe de locuinte in Bucuresti si la periferie.

Din 2010 sunt membru al Federatiei Patronale Energetica - FPEN. In perioada 2010-2011 am fost consultant pentru renumitul restaurant romanesc Noblesse din Dorobanti, unul dintre cele mai importante locuri de intalnire pentru politicieni, artisti si oameni de afaceri, atat romani cat si straini veniti in vizita in Bucuresti.

Din 2011 sunt membru al Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB).

Unde v-ati inceput cariera?

Am inceput la 20 de ani ca vanzator de carti door-to-door. O experienta extraordinara, care mi-a permis sa-mi continui studiile si sa cunosc foarte multi oameni in acelasi timp.

Ce fel de manager este Aldo de Blasio?

Oricine ma cunoaste spune ca obisnuiesc sa tai firul nu in 4, ci in 160. Sa fie adevarat? Sincer nu stiu. Dar stiu ca incerc sa fiu cat mai profesionist cu putinta si ca cer acest lucru si colaboratorilor si partenerilor mei.

In plus, imi place sa ma simt la birou ca acasa, iar echipa sa fie ca a doua familie a mea.

Va mai ramane timp si pentru planurile personale? Cum alegeti sa va petreceti timpul liber?

Nu sunt un manager care lucreaza 12/14 ore pe zi. Sunt divortat, am trei copii mari in Italia si un baietel de 5 ani si jumatate in Romania. Pentru el am tot timpul din lume.

Daca ar fi sa va transformati o pasiune in business, care ar fi aceasta? De ce?

Eu deja fac ceva ce ma pasioneaza. Sunt foarte entuziasmat sa incep o afacere noua, sunt foarte bucuros ca facem ceea ce facem la NBG si ca am gasit o echipa de tineri profesionisti extraordinari, care sa ma ajute sa fac ceea ce mi-am propus.

De ce? Pentru ca vreau sa las in urma ceva important.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2397 ori

comments powered by Disqus