Abordari practice de management financiar

Marti, 19 Iunie 2007, ora 14:37
1324 citiri

Orice activitate derulata in cadrul unei afaceri genereaza cheltuieli prin consumul de resurse (materiale, umane, financiare) si, ca atare, trebuie sa "produca" rezultate (venituri din vanzari de produse si servicii) care sa acopere costurile si sa asigure continuitatea activitatii (profit).

Performantele unei afaceri se apreciaza rapid analizand evolutia cifrei de afaceri si a profitului.

In termeni de afaceri, a fi eficient inseamna maximizarea veniturilor si a profitului si minimizarea costurilor.Dar cum putem identifica elementele care au influentat o anumita dimensiune a profitului? Sau cum vom reusi sa maximizam intr-o perioada viitoare vanzarile si profitul afacerii?Care este valoarea cheltuielor fixe si variabile si cum pot fi diminuate, fara a afecta desfasurarea normala a activitatilor firmei?Care sunt tehnicile si instrumentele de management financiar prin care se pot analiza, estima si optimiza performantele financiare ale afacerii?

Acestea sunt doar o parte din intrebarile la care vor fi oferite raspunsuri in cadrul cursului open organizat de ABC Training Consulting in perioada 26-28 iunie, la Centrul de Afaceri Bucuresti Sud.

Programul de training este recomandat managerilor si specialistilor din toate departamentele unei firme si are ca scop dezvoltarea unei viziuni de ansamblu asupra finantelor unei firme si utilizarea instrumentelor de management financiar necesare pentru luarea unor decizii manageriale bine fundamentate pentru bunul mers al afacerii.

Tematica celor trei zile de curs vizeaza atingerea urmatoarelor obiective: intelegerea rolului managementului financiar si a contabilitatii manageriale;abordarea situatiilor financiare din punct de vedere al necesitatilor manageriale;analiza veniturilor, a costurilor fixe si variabile, determinarea pragului minim de rentabilitate;analiza incasarilor si platilor, determinarea necesarului de finantare si analiza clientilor, furnizorilor si stocurilor si stabilirea politicilor comerciale ale firmei.

Pe langa acestea, se va discuta despre diagnosticul firmei cu ajutorul indicatorilor financiari: indicatori de profitabilitate, de lichiditate si solvabilitate;elaborarea "organigramei bugetare" si a sistemului de bugete ale firmei;fundamentarea bugetului de venituri si cheltuieli si a bugetului de incasari si plati;intocmirea rapoartelor de control bugetar si identificarea cauzelor abaterilor bugetare precum si dezvoltarea unui sistem de raportari financiare periodice pentru echipa manageriala.

Cursul se bazeaza pe abordari practice inspirate din activitatea diverselor firme private din domeniul productiei si comertului, pentru care consultantii au asigurat implementarea unor proiecte complexe de management financiar care au avut ca rezultat cresterea performantelor financiare ale firmei.

Bloombiz

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...