Rupert Murdoch a facut, in cei 40 de ani de afaceri media, nenumarate tranzactii, dar niciuna n-a fost mai spectaculoasa decat cea de saptamana trecuta. In plus, a devenit - in sfarsit - proprietarul unui ziar la care viseaza de doua decenii.
Stirea pe care probabil ca nici unul dintre sutele de jurnalisti ai "The Wall Street Journal" nu vroia s-o afle primul a aparut miercuri, 1 august, mai intai in editia online. "Un secol de ownership al familiei Bancroft la Dow Jones&Co. a luat sfarsit" - asa incepe lungul articol in care doi reporteri, Sarah Ellison si Matthew Karnitsching, scriu despre vanzarea companiei la care si ei sunt angajati catre Rupert Murdoch, unul dintre putinii indivizi din businessul international care inca mai controleaza, singur, o megacorporatie.
Zbuciumata poveste se poate reduce, totusi, la cateva fraze: unul dintre cei mai abili dealmakeri din businessul international, Rupert Murdoch, australianul de 76 de ani care a mostenit un ziar de la tatal sau si a construit o corporatie evaluata acum la 68 de miliarde de dolari - proprietar, printre altele, al "The Times", "The Sun", Fox TV si MySpace - a hotarat sa lanseze in sfarsit o oferta de cumparare a "The Wall Street Journal", o bijuterie a presei de afaceri, trofeul la care ravneste de doua decenii. N-a fost simplu, pentru ca e antipatic - se spun nenumarate povesti despre felul in care intervine in politica editoriala a nenumaratelor sale ziare. Corul celor care profetesc ca Murdoch va ruina credibilitatea unui ziar-busola pentru milioane de oameni de afaceri n-a tacut o clipa in ultimele trei luni.
Citeste articolul aici