Pogea critica neseriozitatea unor amendamente propuse de PNL

Vineri, 20 Februarie 2009, ora 09:00
1909 citiri

Ministrul Finantelor Publice, Gheorghe Pogea, a spus, in cadrul sedintei de joi a Parlamentului pentru discutarea bugetului de stat pe anul 2009, ca unele amendamente sustinute de catre PNL sunt neserioase prin faptul ca propun alocarea unor sume nerealiste pentru unele proiecte.

"Este a treia interventie prin care spun ca cele 10 miliarde de euro alocate investitiilor nu au culoare politica. Unele amendamente sunt galeti de apa turnata pe o plaja de nisip, multe dintre ele nu au treaba cu realitatea", a declarat Pogea.

In sprijinul spuselor sale, Pogea a citit un amendament prin care era propusa alocarea sumei de 3,6 miliarde de lei pentru extinderea bibliotecii din satul Hanul Conachi din judetul Galati, suma care, la un curs de referinta de 3,68 de lei pentru un euro ar insema aproape un miliard de euro. "Citez din materialul clientului!", a precizat ministrul de Finante. Pogea le-a reprosat liberalilor ca se grabesc sa ceara fonduri pentru comunitatile locale, in conditiile in care nu au fost capabili, in perioada in care au guvernat, sa se foloseasca decat de 176 de milioane de euro din cele 3,125 de miliarde alocate in cursul anilor 2007 si 2008.

"Daca va iubiti atat de mult electoratul, de ce nu ati folosit acesti bani?", s-a adresat ministrul parlamentarilor PNL din sala.

In replica, deputatul PNL Andrei Dominic Gerea a spus ca in amendamentul incriminat s-a strecurat probabil o eroare de redactare, fiind vorba de o suma exprimata in lei vechi. "Ne iertati, probabil este o greseala, acolo in loc de lei vechi ati inteles lei noi dar va atragem atentia ca cele peste 400 de CD-uri care s-au distribuit cu proiectul dumneavoastra de buget sunt nenumarate greseli, amendamentele noastre nu se regasesc acolo, aseara a trebuit sa suspendam lucrarile pentru ca nu erau amendamentele unor colegi, pentru ca pe siteul Camerei scrie ceva si pe CD-uri altceva", a spus Gerea.

In ce priveste nivelul de absorbtie a fondurilor europene, Gerea a spus ca, in cadrul unei conferinte de presa sustinute la Comisia Europeana, s-a precizat ca Romania este beneficiar net al Uniunii Europene. "Numai in anul 2007, Romania are un plus de aproape 600 de milioane de euro", a argumentat liberalul. Pogea a luat din nou cuvantul si a sustinut ca Romania este beneficiar net doar din perspectiva banilor care au intrat in trezorerie, nu din aceea a banilor efectiv folositi. "Pentru Romania este important cati bani tragi din trezorerie, iar dumneavoastra, in doi ani, ati tras 176 milioane. Am calculat cat reprezinta din PIB, e ceva peste 0", a conchis Pogea.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#Pogea, # ministru finantelor, #parlament, #buget, #amendamente , #Parlament