Leonard Orban : Taxa auto nu poate fi si fiscala, si ecologica in acelasi timp

Duminica, 23 Martie 2008, ora 13:43
1153 citiri
Leonard Orban : Taxa auto nu poate fi si fiscala, si ecologica in acelasi timp

Taxa auto nu poate impaca mai multe obiective in acelasi timp, si fiscale, si ecologice, dar ultima varianta, transmisa saptamana trecuta de Guvernul roman, se apropie cel mai mult de a fi compatibila cu legea UE, a declarat sambata, la Realitatea TV, comisarul european Leonard Orban.

"Nu poti sa impaci mai multe obiective

in acelasi timp. Nu poti, pe undeva, sa fie o taxa fiscala, dorind sa aduci

bani la buget si pe de alta parte sa fie si taxa ecologica si sa respecti

regulile in ceea ce priveste taxele ecologice", a spus comisarul Orban,

referitor la actuala taxa de prima inmatriculare impotriva careia Comisia

Europeana a demarat procedura de incalcare a Tratatului (infringement).

 

"Taxa are o parte care este deplin

compatibila – cea fiscala, dar are o parte care este incompatibila cu articolul

90 al Tratatului UE care spune clar ca trebuie permisa libera circulatie a marfurilor.

In conditiile acestea nu poti sa desfaci o masina second hand la un pret mai

mare decat una noua", explicat Orban.

 

El a precizat ca daca Bucurestiul n-ar fi

trimis noua varianta de taxa saptamana trecuta, ar fi fost foarte posibil ca

Executivul european sa trimita cazul Romaniei la Curtea Europeana de Justitie

(CEJ) - ultima etapa din procedura de infringement.

 

"Saptamana trecuta a fost transmisa o

noua varianta de modificare a legii respective. Comisia Europeana considera la

o prima evaluare ca aceasta modificare este apropiata, potrivita cu

acquis-ul  comunitar. Daca nu ar fi venit

aceasta varianta recenta era foarte posibil ca sa se ajunga la Curtea Europeana

de Justitie", a spus Orban.

 

Noua forma a grilei de calcul a taxei

trimisa la Bruxelles ia in calcul poluarea la autovehiculele non-euro pana la

euro 2, iar la euro 3 la euro 4 se tine cont atat de poluare, cat si de emisiile

de CO2. Pentru fiecare tip de masina, intervine apoi un al doilea criteriu care

se va aplica la calculul taxei si care vizeaza deprecierea masinii.

 

Procedura Comisiei Europene a fost declansata

in martie 2007, dupa ce taxa a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007. Cea

de-a doua etapa a constat intr-un aviz motivat trimis la sfarsitul lunii

noiembrie 2007, prin care Comisia cerea modificarea taxei pana la sfarsitul

lunii ianuarie, in caz contrar urmand sa trimita cazul la CEJ.

 

Polonia si Ungaria au pierdut procese

similare la CEJ, care a declarat ilegale taxele de prima inmatriculare, iar

acum sunt nevoite sa returneze taxele cetatenilor care le-au platit.

 

O petitie cu peste 120.000 de semnaturi

pentru abolirea actualei taxe de prima inmatriculare a fost depusa la Comisia

pentru Petitii a Parlamentului European, al carei vicepresedinte a declarat ca

Guvernul roman trebuie sa inceteze a mai impune aceasta taxa ce contravine

legislatiei UE si sa restituie banii celor care au platit-o. Faptul ca

Executivul roman mentine in vigoare taxa auto, desi aceasta contravine legislatiei

europene, "este nu numai impotriva legilor UE, dar si a spiritului de a fi

un stat membru UE", spunea, pe 11 martie, europarlamentarul britanic

Michael Cashman, vicepresedintele Comisiei pentru Petitii.

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...