Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

interviu cu Diana Raicu

Aventura online intr-o piata de 100 de milioane de euro - Interviu Wonderspa

Aventura online intr-o piata de 100 de milioane de euro - Interviu Wonderspa
Un parfum fin isi va cauta intotdeauna femeia care sa-i reprezinte delicatetea aromelor integrate intr-un buchet unic. O femeie isi va cauta mereu parfumul de lux care sa-i evidentieze calitatile intrinseci, acelea care o fac sa cunoasca succesul zi de zi.

Relatia simbiotica cu note de lux dintre o femeie stilata si parfumurile care o reprezinta nu putea scapa atentiei antreprenorilor autohtoni, Diana Raicu fiind una dintre persoanele care mizeaza din plin pe felul in care romancele aleg sa se puna in valoare.

Wonderspa, aventura Dianei in lumea afacerilor cu produse beauty exclusiviste, revendica o parte din piata de 100 de milioane euro estimata pentru acest an in Romania.

"Rasfat, eleganta si naturalete" sunt termenii pe care antreprenoarea ii foloseste pentru a descrie intr-un interviu acordat Business24 esenta acestui business derulat in mediul online si axat pe produse artizanale Made in France.

Ce v-a determinat sa va indreptati catre un business dedicat segmentului de beauty si care au fost principalele provocari?

De fapt, Wonderspa propune nu numai produse de beauty, ci si produse de ambianta pentru interior sau accesorii design. Altfel spus, tot ceea ce poate crea un cadru cotidian agreabil, in care sa te poti destinde, in care sa poti petrece clipe binemeritate de rasfat.

Pana la urma, rasfatul este si cheia pentru alegerea segmentului de beauty ca principala activitate desfasurata de Wonderspa.

O ingrijire corporala constanta, cu produse de beauty de lux si alese atent, permite oricarei persoane - si mai ales oricarei femei - sa se simta unica si speciala, sigura, si capabila sa controleze permanent imaginea de sine pe care o ofera celor din jur, in orice situatie, privata sau publica.

Wonderspa incearca sa difuzeze aceasta convingere cat mai mult in intreaga societate romaneasca. Si pot sa va asigur ca vorbim aici de o foarte mare provocare!

Dar, dintotdeauna, liderul unui segment a avut datoria de a informa si chiar de a "educa" piata pe care intervine. Toate alegerile noastre merg in acest sens: propunem numai produse exclusive, doar de fabricatie franceza, 100% naturale, care transmit o inalta idee despre lux.

Care a fost investitia ce a pus bazele business-ului?

Ca sa poti exista pe piata in acest domeniu, trebuie sa dispui de o structura juridica, dar si de un website; trebuie sa poti dezvolta relatii durabile cu diferiti parteneri (furnizorii de produse, agentie de promovare, partener logistic etc.).

In plus, este necesar un sediu, unde se va desfasura intreaga activitate, dar si un stoc considerabil. Toate acestea au reprezentat, in ceea ce ne priveste, o investitie initiala de 40.000 euro.

Care sunt brandurile pe care le comercializati? Care dintre ele sunt aduse pentru prima data in Romania?

Wonderspa propune doua categorii de branduri: unele pentru care suntem distribuitori exclusivi in Romania - Galeo, Blancreme, Odyssee des Sens si Savonnerie de Bormes, si altele deja prezente pe piata din Romania, care incep sa aiba notorietate: Fragonard, Molinard, Berdoues sau Reminiscence.

Toate sunt branduri care te pot defini, in care poti avea incredere - pentru ca sunt 100% frantuzesti - dar care, in acelasi timp, sunt originale, pentru ca ne adresam unei cumparatoare cu personalitate, atragatoare si sofisticata, feminina, dar sigura pe ea.

Care au fost criteriile in momentul in care ati ales aceste branduri?

Ideea de baza care ne-a ghidat in alegerea brandurilor este extrem de simpla: sa propunem numai produse de calitate, rare, exclusiviste si 100% Made in France.

Produse care merg de la parfumurile clasice, cum ar fi Habanita a celor de la Molinard, pana la cele propuse in stilul unei Epicerie Fine; produse cum sunt cele de la Blancreme; toate produsele noastre sunt fabricate artizanal, iar miza este o calitate ireprosabila!

Cum vedeti piata parfumurilor de nisa din Romania in acest moment? Cum credeti ca va evolua acest segment, in viitor?

Piata parfumurilor de nisa din Romania cunoaste o continua transformare de la an la an, motorul principal constituindu-l sofisticarea cumparatorului.

Spre exemplu, in anul 2014 piata locala a produselor cosmetice si de parfumerie de lux era estimata la o valoare de 60-65 de milioane de euro, ajungand ca pana in 2016 sa creasca spre 100 de milioane de euro.

Succesul acestui segment depinde de educarea publicului in acest sens, deoarece majoritatea brandurilor de nisa sunt mai putin cunoscute publicului, iar raritatea lor este data de inventivitatea si de pasiunea cu care au fost create.

Suntem increzatori ca publicul din Romania se va deschide din ce in ce mai multe catre astfel de produse si deci mizam pe un trend crescator si in urmatorii ani.

Care este profilul clientilor Wonderspa si carui segment de piata va adresati?

Wonderspa se adreseaza cu predilectie unor consumatori care apreciaza calitatea remarcabila, traditia in fiecare produs si - mai presus de toate - exclusivitatea.

Mai exact, Wonderspa are ca tinta femei in plina reusita economica si sociala, de toate varstele, dar mai ales cu varste cuprinse intre 25-50 de ani, care nu se tem sa-si afirme statutul social si care dispun de venituri anuale de peste 10.000 de euro.

Clientul Wonderspa face parte din middle to upper class si este constient de produsele de nisa de inalta calitate. Acest consumator cunoaste importanta prestigiului social; pentru el/ea stima de sine si chiar puterea sunt importante!

Latura mai tanara a segmentului si-a stabilit cariera si dispune deja de venituri importante. Bineinteles, nu le uitam pe cele care dau tonul, care lanseaza tendinte sau creeaza mode.

Ce planuri de viitor aveti pentru Wonderspa? Intentionati sa deschideti si un magazin fizic in Romania?

Ambitia noastra este sa devenim prima companie de distributie online de produse cosmetice si parfumuri de nisa din Romania!

Mizand pe know how-ul francez si pe calitatea exceptionala a produselor fabricate de catre artizanii francezi la Grasse, capitala mondiala a parfumului, dar si pe o ampla campanie de marketing pentru a face cunoscute brandurile pe piata din Romania, speram sa construiam o relatie pe termen lung cu clientii nostri, bazata in special pe incredere.

Dorim in acelasi timp sa contribuim la educarea consumatorilor romani in ceea ce priveste produsele de nisa. Acest lucru va fi nu numai o aventura economica, ci si una umana, care va necesita o mobilizare continua a fortelor noastre, in scopul de a accelera expansiunea.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 18512 ori