Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Fustele scurte din Germania anunta sfarsitul recesiunii

Fustele scurte din Germania anunta sfarsitul recesiunii


In Germania vara aceasta au fost din nou la moda pantalonii foarte scurti "hotpants" si fustele mini. Jumatatea masculina a tarii nu a putut decat sa se bucure de aceasta noua tendinta, care, intr-un fel, constituie si un semnal pentru analisti ca economia tarii si-a revenit, scrie ziarul german Frankfurter Rundschau, citat de portalul economic rus Rbc.

Astfel, mai multi experti titrati de la Berlin au ajuns la concluzia ca, analizand tendintele modei, se poate vorbi de o incheiere a crizei economice.

Deoarece economia Germaniei, in comparatie cu restul zonei euro, se simte destul de bine si chiar in crestere, Frankfurter Rundschau a decis sa reaminteasca cititorilor sai de o cercetare a economistului american George Taylor.

Inca din 1926, el a stabilit o legatura intre conjunctura economica si lungimea fustei la femei, introducand in uz conceptul de "indicele de lungime a fustei".

In anii de boom economic, potrivit acestuia, fustele devin mai scurte, intrucat femeile au posibilitatea de a-si etala ciorapii scumpi de matase. Insa dupa crahul bursier de pe Wall Street, in octombrie 1929, doamnele au inceput sa prefere fustele lungi, ascunzand sub ele ciorapii ieftini sau chiar picioarele goale.

Cresterea economica inregistrata la sfarsitul anilor 1960 a fost insotita de asemenea de moda fustelor mini.

Analistii de la Erasmus School of Economics din Rotterdam (Olanda) considera ca rezultatele lui George Taylor sunt relevante si in zilele noastre. Un studiu, realizat de acestia in 2010, demonstreaza existenta unei legaturi intre lungimea fustei si bunastarea populatiei.

Cu toate acestea, conform concluziei lor, moda cu fustele scurte apare abia la trei ani dupa varful boom-ului economic. Intre altele, o serie de alte studii privind impactul fustelor mini asupra economiei au foste realizate de oameni de stiinta de la Institutul de Demografie din Allensbach (Germania).

Lungimea parului, latimea cravatelor si vanzarile la laxative, printre "indicatorii de prognoza economica" trazniti

"In decurs de mai multi ani am observat o interdependenta surprinzatoare intre tendintele de dezvoltare economica si semnalele greu de descifrat, care vin dinspre lumea modei", afirma cercetatorii germani.

In acelasi timp, in Japonia exista un "indice al lungimii parului", conform ziarului economic Nikkei, cu referire la un studiu al firmei de cosmetice Kao. Potrivit expertilor niponi, cu cat lungimea parului femeilor din Japonia este mai mare, cu atat starea economiei Tarii Soarelui Rasare este mai buna. Astfel, daca la moda sunt tunsorile scurte "baietesti'", atunci este de asteptat o degradare a conjuncturii pietei.

Starea economiei poate fi determinata si dupa latimea cravatelor barbatesti, considera directorul Institutului german de moda din Köln, Gerd Muller-Tomkins, potrivit caruia, cravatele inguste simbolizeaza entuziasmul tinerilor si dorinta de noi provocari, astfel incat moda la ele vine in perioadele de crestere economica.

La determinarea perspectivelor economice pot contribui si farmaciile. "In timpul recesiunii, cresc vanzarile la laxative, deoarece oamenii sunt intr-o permanenta stare de stres si de multe ori au probleme digestive", declara seful companiei de consultanta SAGE, Leo J. Shapiro.

In perioadele de crestere economica, populatia se confrunta cu mai putine probleme legate de digestie, adauga el. Intre altele, in anii de redresare economica scad vanzarile si la aspirina, oamenii nu mai sufera atat de mult de dureri de cap, remarca in acest sens Frankfurter Rundschau.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 2195 ori