Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Moda retail face ravagii in randul designerilor. O celebra casa americana isi inchide magazinele

Moda retail face ravagii in randul designerilor. O celebra casa americana isi inchide magazinele


Ralph Lauren, unul dintre cele mai cunoscute branduri din industria modei in SUA, a ajuns sa ia decizia de a inchide mai multe magazine, printre care si vestitul boutique de pe Fifth Avenue din New York, dupa ce moda retail a cucerit teren in randul tinerilor americani.

Compania spera sa realizeze economii de 140 milioane de dolari anual prin reducerea personalului si inchiderea unor magazine si spatii de birouri, dar vremurile grele par sa nu ia sfarsit aici, directorul general Stefan Larsson anuntand ca va demisiona in luna mai, dupa cum anunta BBC.

Dupa aproape doi ani petrecuti in aceasta functie, Larsson a luat decizia de a parasi compania inca din luna februarie, ca urmare a disensiunilor existente intre el si fondatorul si presedintele companiei, Ralph Lauren.

Ce-i drept strategia de reducere a costurilor ii apartine lui Stefan Larsson, iar propunerea de a inchide celebrul magazin Polo din New York, devenit un simbol al casei Ralph Lauren, poate sa fi iscat discutii aprinse intre cei doi.

Insa, planul creionat de Larsson ramane batut in cuie in conditiile in care compania inregistreaza vanzari tot mai mici pe ultimii doi ani, ca urmare a consumului redus de produse fashion de lux de pe piata americana si a presiunii exercitate de retailerii care vand produse de imbracaminte la preturi mult mai avantajoase pentru public.

Planul de optimizare a costurilor presupune concedieri care pot afecta pana la 1000 de angajati si activitatea a 50 de magazine. De asemenea, platforma e-commerce a firmei nu va mai dezvoltata de Ralph Lauren, ci prin intermediul companiei Salesforce, pentru a reduce nivelul cheltuielilor.

"Decizia de restructurare va optimiza portofoliul nostrumde magazine din New York si zonele adiacente si ne va permite sa ne concentram pe initierea unor experiente inovative pentru clienti.

Brandul Polo ramane puternic si ne asteptam sa se intareasca in continuare, pe masura ce vom dezvolta noi produse ale marcii", a explicat directorul financiar Jane Nielsen.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4464 ori