Idei de afaceri - Invata de la "mogulii" pietei de lux din India

Marti, 06 Martie 2012, ora 13:11
3403 citiri
Idei de afaceri - Invata de la "mogulii" pietei de lux din India

Piata produselor de lux din India a sfidat criza financiara, "promotorii" acestui segment de piata fiind noii "moguli" din India.

Afla pe ce s-au axat cele mai de succes femei de afaceri din India.

Gayatri Ruia, complex de mall-uri de lux

Gayatri Ruia, ca carei familii detine complexul Mumbai Phoenix Mills, este femeia care sta in spatele Palladium, mall-ul de 230.000 de mp. Ea spune ca succesul afacerii pe care o conduce este oferta bazata pe raspunsul la cererile clientilor.

"Acum patru ani dupa ce constructia a fost finalizata, am analizat piata si am observat nevoia de a avea un magazin de produse de lux. In acelasi timp, primeam feed-back-uri de la producatori de lux care cautat optiuni pentru a-si expune marfa in afara hotelurilor de cinci stele", a declarat Ruia.

In proiect s-a implicat si sotul, Atul, insa Palladium este in intregime "copilul" ei.

"Astfel de proiecte la un asemenea nivel sunt destul de rare, insa eu am avut norocul sa ma implic in fiecare aspect din dezvoltarea lui, de la concepere, constructie si pana la conducerea lui", spune Ruia.

Branduri ca Zara impart aceasi cladire cu Burberry, DKNY, Rohit Bal si Bugo Boss. Jimmy Choo, Bottega Veneta si Gucci sunt pregatiti sa deschida noi magazine in Palladium.

"Au meritat toate sacrificiile pe care echipa formata dintr-o mana de oameni le-a facut. A iesit exact asa cum mi-am imaginat!", a adaugat Gayatri Ruia.

Charu Sachdev, afaceri in fashion

Charu Saschdev, avocat de profesie a hotarat sa renunte la o cariera in domeniul juridic in favoarea unei afaceri in moda. Charu s-a intors in India ca sa se implice intr-o afacere de familie. Dupa ce a invatat tot ce se poate din regulile traditionale de manufacturare respectate in afacerea de familie, Sachdev s-a reprofilat pe ramura de lux.

Imperiul detinut de Charu include magazine de moda deschise in Kala Ghoda, Mumbai, si Emporio in Delphi. Portofoliul de branduri include nume ca Stella McCartney, Alexander McQueen, Alberta Ferretti, Lanvin, Diane von Furstenberg si Yves Saint Laurent.

"Desigur inceputul nu a fost usor, am intampinat probleme de aprovizionare, m-am luptat cu mentalitatea persoanelor care nu accepta o femeie manager, si mi-a fost foarte greu sa gasesc locatiile potrivite pentru magazine", a spus Charu.

Dar cu o lista impresionanta de branduri si o strategie de marketing bazata pe reduceri periodice comparabile cu cele din Orientul Mijlociu si Hong Kong, Charu a reusit sa "sensibilizeze" clientii care au tendinta sa isi faca cumparaturile in alta tari decat India.

Fareh Khan Ali, bijuterii de lux

Pentru Fareh Khan Ali cariera ca designer de bijuterii a inceput din pura intamplare. Dupa ce a fost designer de interior, aceasta a devenit la crainic de televiziune si mai apoi a hotarat sa urmeze un curs de Gemologie, stiinta pietrelor pretioase, intentionand sa devina cercetator in acest domeniu.

Ea si-a inceput cariera de bijutier ca ucenic pentru bijutieri de renume ca Nirmal Zaveri.

"Desigur, la inceput toti erau curiosi cine este acest copil care provine de la Bollywood, tatal ei fiind Sanjay Khan si unchiul ei, Feroz Khan", a declarat Khan.

"Dar nu am fost deloc ajutata de ei sau de numele lor. Am vrut sa reusesc singura. Primul magazin l-am deschis cand aveam 18 ani, si am pierdut multe nopti pentru a-mi construi afacerea. Toti banii pe care ii obtineam ii investeam inapoi in afacere", spune Khan.

Anul trecut a fost cu siguranta unul bun pentru Farah. Ea a deschis doua magazine, la Delhi si Mumbai, si unul dintre proictele sale creat pentru Swarovski a fost preluat de cantareata americana Beyonce.

Taruna Seth, agentie de turism de lux

Taruna Seth este managerul unei agentii de turism. Dupa ce a locuit si studiat in tari de pe trei continente, Taruna a fondat in 2009 Pearl Luxe, agentie specializata in oferte de vacante de lux.

"Scopul nostru este acela de a crea experiente noi pentru clientii nostri. In fond, publicul nostru tinta sunt cei mai bogati oameni din lume, care au vizitat deja intreaga lume. Deci cum pot face ca ei sa nu uite aceasta vacanta? Luxul este un cuvand foarte incarcat de sens, spune Taruna.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#femei de afaceri India, #afaceri lux India, #femei de afaceri domeniu lux India , #Femei de afaceri