Rucsandra Hurezeanu: Nu mai traim de mult intr-o lume a barbatilor

Sambata, 24 Martie 2012, ora 00:00
4012 citiri
Rucsandra Hurezeanu: Nu mai traim de mult intr-o lume a barbatilor

Rucsandra Hurezeanu, CEO Ivatherm, vorbeste despre avantajele si dezavantajele de a fi o femeie de afaceri in Romania, despre frumusete si succes, despre discretie, feminitate, dar si tipul de management prin care obtine eficienta maxima in compania sa.

Brandul Ivatherm a crescut odata cu aparitiile sale publice, Rucsandra Hurezeanu devenind ea insasi imaginea companiei sale.

Mama ei ii este un adevarat model, atat in business, cat si in viata personala: "Baietii mei se joaca mult impreuna si sunt aproape nedespartiti (...), au un univers bogat si plin de activitati, timp in care noi avem timp si de lecturile noastre, unul din cele mai asteptate momente de relaxare ale weekendului", a declarat Rucsandra Hurezeanu intr-un interviu acordat Business24 .

Sunteti o femeie puternica, aveti in spate o companie de mare amploare si un succes impresionant. Cat de greu este, totusi, sa fii femeie in lumea afacerilor?

Femeile conduc afaceri, atat in Romania cat si in alte parti, nu mai traim de mult intr-o lume a barbatilor. N-am avut niciodata impresia ca fac ceva extraordinar sau neobisnuit, in familia noastra femeile sunt antreprenoare. Atit eu cit si mama mea am construit si condus afaceri in industria farmaceutica.

Faptul ca raportul dintre barbati si femei in politica sau afaceri este inca favorabil primilor, nu ne duce la concluzia ca femeile ar avea greutati sau piedici in a-si conduce singure afacerile.

Ne aducem totusi aminte de Ronald Regan care se referea adesea la Maraget Thacher spunindu-i "the best man in England", sau de Laurent Fabius in Franta referindu-se la Segolene Royal candidata Partidului Socialist la presedentie in 2005 intrebind: "Cine o sa aiba grija de copii? ". Asta inca suna in urechile electorilor femei ca o gluma proasta.

Frumusetea este un impediment in mediul business, sau, dimpotriva, un atu?

Frumusetea la care va referiti n-a fost pentru mine nici un impediment nici un atu. Cind am creat Ivatherm, acum 6 ani aveam 34 ani. Imi amintesc de prima intilnire la Paris cu echipa de cercetatori, chimisti si dermatologi. Lucram impreuna pentru formularea primelor noastre produse si am fost intrebata la un moment dat, probabil vazind ca luam pe loc toate deciziile importante "Tu esti Ivatherm, tu singura construiesti aceasta marca? Ah....Bravo! Felicitari! Mi-au spus foarte admirativ."

Am lucrat la primele formule cu 8-10 luni inainte de lansarea pe piata a marcii si angajarea intregii echipe. Inca mai exista prejudecata, chiar si in alte parti, ca in spatele oricarui lucru bine facut se afla un barbat puternic si nu o femeie, dar realitatea schimba din ce in ce mai mult aceste perceptii.

Daca tot am ajuns pana aici, spuneti-ne care sunt secretele care va ajuta

sa va pastrati frumusetea?

Folosesc exclusiv produsele Ivatherm pentru ca in ele am cea mai mare incredere. Noi lucram la formulele noastre mult timp inainte de aparitia lor pe piata, ingredientii activi sunt in concentratii maxim eficiente si sunt ultilmele inovatii nascute de laboratorele de cercetare si dezvoltare din Franta.

Ele sunt indelung testate pentru a nu produce alergii. Incerc in schimb multe produse cosmetice de la marci concurente pentru ca sunt curioasa sa descopar mereu parfumuri noi si texturi performante.

Care sunt produsele pe care le recomandati oricarei femei de afaceri care isi doreste sa isi pastreze frumusetea pielii, in ciuda stresului si alimentatiei nesanatoase cu care este fortata sa se confrunte zilnic?

Recomand femeilor sa-si ingrijeasca pielea cu mare atentie si din timp, sa foloseasca produse de farmacie, dermocosmetice, care sunt mai eficiente si mai sigure. Sa faca sport regulat, sa manance cu atentie si sa consume vitamine, minerale si antioxidanti, obligatoriu dupa 40 ani. Alimentatia noastra nu e destul de variata si destul de bogata in vitamine, fibre, minerale, ele trebuie suplinite pentru a avea un corp sanatos si tinar.

Succesul atrage dupa el si o serie de compromisuri. Cum reusiti, totusi, sa va faceti timp pentru familie si copii?

Eu cred ca in viata avem timp pentru tot ce ne dorim cu adevarat sa facem. Copiii au nevoie de noi, dar nu tot timpul. Acum baietii mei au deja 4 si 7 ani, sunt plecati toata ziua la scoala sau la gradinita, dupa-amiaza au diverse activitati sportive, lectii de pian.

Cu o buna planificare si organizare putem sa le facem pe toate. Petrecem impreuna destul demult timp, diminetile, serile, weekendurile. Mincam impreuna, povestim si ne redescoperim reciproc.

Succesul real pentru mine este un mod de viata in care sunt importante deopotriva, dezvoltarea mea personala, viata de familie armonioasa si prieteni adevarati care te incurajeaza sincer.

Lipsa timpului este o problema care ne afecteaza pe toti, cu atat mai mult pe oamenii din lumea business. Povestiti-ne cum preferati sa va petreceti putinul timp liber pe care il aveti la dispozitie.

In weekend facem plimbari lungi in natura, mergem impreuna la restaurant, la film, ne intalnim cu prieteni. Baietii mei fiind de virste apropiate se joaca mult impreuna si sunt aproape nedespartiti, colectioneaza diverse carticele cu animale, construiesc castele, au un univers bogat si plin de activitati, timp in care noi avem timp si de lecturile noastre, unul din cele mai asteptate momente de relaxare ale weekendului.

Cum este femeia de afaceri Rucsandra Hurezeanu, indulgenta cu angajatii sau un manager autoritar?

N-as spune ca sunt indulgenta, sunt ferma, dar niciodata autoritara. Autoritatea impusa umileste oamenii si-i face defensivi, vulnerabili.

Atmosfera de lucru la noi este una destinsa, in care oamenii nu stau inchisi in birouri, este incurajata dezbaterea de idei si proiecte. Cu totii analizam noile aparitii pe piata, le testam, le discutam avantajele si neajunsurile. Prin experienta continua pe care o avem cu produsele noastre, chiar in joaca, ajungem la idei pentru imbunatatirea lor permanenta.

Sunt de parere ca oamenii lucreaza motivati si pasionati in companii antreprenoriale, unde sunt incurajati sa fie creativi si responsabili, desfasoara o munca in echipa pentru un tel comun.

Asteptarile mele sunt intotdeauna mari de la oameni, lucrez cu oameni care munceasc cu sufletul, sunt atasati de companie si de produse, viseaza produsele, viseaza clientii si fac eforturi continue pentru a-si imbunatati performantele. Bineinteles ca am avut colegi care m-au dezamagit, dar am acordat de fiecare data o a doua sansa. Imi plac oamenii dornici sa invete si sunt preocupati de a fi cei mai buni in ceea ce fac. Cred ca orice se poate invata, cu conditia sa-ti doresti asta foarte mult si sa fii receptiv.

Daca ar fi sa numiti un model in viata, care ar fi acesta?

Am avut si am foarte multe modele. Mama mea este o femeie foarte curajoasa, extrem de optimista si cu un simt extraordinar al afacerii. Imi da si astazi cele mai bune sfaturi, atunci cind i le cer. Curajul de care a dat dovada atunci cand a devenit poate printre primele femei antreprenor din Romania, determinarea ei de a reusi, m-au inspirat intotdeauna.

Bunicile mele amindoua mi-au fost modele, ele erau femei foarte puternice, determinate, cu multa personalitate, lideri de familie.

Admir toate femeile care fac eforturi si isi doresc sa fie cele mai bune in ceea ce fac. Le admir pe Aliza Jabez creatoarea Nuxe, Tamara Mellon creatoarea Jimmy Choo, Mathilde Tomas crreatoarea Caudalie, Anastasia Soare care a facut un business urias din pensatul sprincenelor, genial! Sunt femei care au construit branduri mari, internationale.

V-ati construit brandul personal pe calitati ca eleganta, rafinament si discretie. A contribuit in vreun fel acest fapt la cresterea succesului si credibilitatii brandului Ivatherm?

Aparitiile mele in media, desi discrete asa cum ati remarcat au adus multa credibilitate marcii Ivatherm, intr-adevar si o crestere a notorietatii.

Fiind proprietara unui brand romanesc, cu ce argumente ii incurajati si pe altii sa dezvolte afaceri cu produse locale?

Cred in posibilitatea crearii unor marci romanesti si Ivatherm este un exemplu, care sa imbine traditia si resursele naturale ale Romaniei cu inovatia si tehnologia inalta a tarilor mai avansate, pentru a obtine un produs unic, bine diferentiat, cu valoare adaugata, in scopul ultim de a face oamenii mai fericiti.

#interviu Rucsandra Hurezeanu, #manager Ivatherm Hurezeanu, #Hurezeanu afacerea Ivatherm , #Femei de afaceri