Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Parfumul, o arta dincolo de moft. Tendinte in 2012, cu Octavian Coifan

Parfumul, o arta dincolo de moft. Tendinte in 2012, cu Octavian Coifan


Octavian Coifan, singurul parfumier roman, te invata ce parfumuri sa alegi pentru intra in randul "cunoscatorilor".

Notele de fum si piele sunt la mare cautare anul aceasta in lumea iubitorilor de parfum, iar pentru un parfum de lux trebuie sa scoti din buzunar cel putin 160 de euro, sustine Octavian Coifan intr-un interviu acordat Business24.

- Ce parfumuri se poarta anul acesta?

- Suntem intr-un an in care notele de fum si piele revin alaturi de o prospetime verde si acidulata. Astfel, avem notele de iris, piele, prune senzuale (Chambre Noire de la Olfactive Studio si Bottega Veneta), nota piele de Spania, gurmanda dar transparenta prefigurata de parfumurile Arquiste, bomboanele de caramel cu lapte de la Prada Candy, notele lemnoase cremoase dulci ca in ultimul Estee Lauder, la care as adauga nota noua dulce-amaruie de dulceata de grapefruit si rabarbura (rhubarbe) cu ghimbir ca la Guerlain.

Pentru barbati, exista doua reveniri majore, intrucat sunt parfumuri clasice, Habit Rouge (Guerlain) si Fahrenheit (Dior). Asadar, fructe acidulate zemoase, piele fina irizata si un element foarte gurmand, un exces oriental de vanilie din Mexic si santal Indian si putina smirna cu ceai negru (Myrrhiad, Pierre Guillaume).

- Ce inseamna, dupa parerea ta, un parfum bun, de calitate?

- Un parfum de calitate este o opera de arta de care te indragostesti fara echivoc. Iata cateva exemple clasice: Chamade si Samsara(Guerlain), Aromatics Elixir (Clinique), J'adore l'Or (Dior), Chanel No 19.

Un parfum de calitate este o semnatura inconfundabila, care nu te lasa indiferent si care ramane in memoria celor din jur ca o amprenta. Este un soc armonios cu o evolutie subtila pe intreg parcursul zilei, contine obligatoriu cateva absolute florale rare, si are o persistenta de invidiat pe piele sau pe materialul textil.

Caracterul lui se anunta subtil, aproape abstract si intotdeauna complex, cu multa finete, chiar daca apare in forta. Astfel, chiar daca intr-un asemenea parfum poti ghici niste note olfactive, ele trebuie sa ramana in ambiguitate pentru a te seduce si surprinde constant.

- Ai putea imparti parfumurile pe clase in functie de pret?

- Pentru ca nu cunosc fluctuatiile de pret din Romania, ma refer strict la Paris unde cele doua limite de pret sunt 40 euro si 80 euro pentru flaconul mic, iar tot ce depaseste 160 euro este deja in zona luxului rar. Nu trebuie uitat ca parfumul este un cadou fara de pret, ca banul nu e referinta in zona estetica!

Astfel, exista parfumuri superbe la preturi accesibile si altele mai putin reusite dar scumpe. Cel mai important lucru de retinut este ca un parfum se cumpara doar daca te-ai indragostit de sufletul lui si esti gata sa faci sacrificiul financiar.

Parfumul nu este un moft pentru ca nu afiseaza in mod explicit averea, ci poate fi o opera de arta pe care o porti aproape intim pe parcursul unei zile.



- Ce ar trebui sa stie o persoana despre parfumuri pentru a se numi cunoscatoare?

- Un cunoscator stie sa ghiceasca parfumul atunci cand saruta pe cineva si il sopteste indiscret. Stie sa explice un miros nou sau special, dar mai ales a invatat sa selecteze parfumurile functie de esenta lor si nu functie de nume. Parfumul este poate cea mai poetica ilustrare a conceptului forma-fond.

Un numar mare de oameni raman strict la notiunea de marca de succes si reclama, fara a se interesa neaparat de miros, desi magazinele actuale permit testarea unui numar imens de creatii. Prima cerinta a unui cunoscator este nasul si memoria.

- Crezi ca romanii, si mai ales femeile din Romania, au o cultura a parfumului?

- Cultura a mirosului, respectiv a parfumului, inseamna contactul direct cu acestea, prin intermediul plantelor cultivate in gradina, bucatarie si evident forma suprema de creatie, parfumul. As zice ca azi, dintr-un straniu motiv, barbatii romani au mai multa inclinatie, poate datorita vinului si socializarii in zone cu multe mirosuri.

Femeile, cel putin cele tinere, si-au pierdut si bruma de cultura olfactiva in momentul in care au parasit bucataria, de cand nu mai sunt obligate sa gateasca masa de duminica si au inceput sa faca mai mult cu ochiul brandurilor stralucitoare. Mai important e faptul ca fiecare roman sa inceapa sa-si cultive in gradina flori parfumate si plante aromate medicinale pentru a aduce savoare vietii iar femeile sa se lanseze in arta patiseriei dupa retetele frantuzesti.

Exista o moda in lumea parfumurilor la fel ca in cea vestimentara? Daca da, ce o influenteaza?


- A fost o vreme cand lansarile de parfumuri erau foarte rare, cateva doar pe an. Acum, este o adevarata explozie de creatii noi, pentru toate gusturile. Dar, ca in moda, femeile nu mai sunt fidele aceluiasi parfum si au invatat sa experimenteze, ba chiar sa-si construiasca o adevarata garderoba parfumata in care, asa cum aratam in trecut, doar o singura creatie e parfumul semnatura. Acest fenomen determina moda in parfumuri, schimbarile de gust, atitudine si brusca pasiune pentru ceva nou.

Ele sunt mai perceptibile in cercurile foarte fashion, cele care au facut din schimbare un mod de viata. In trecut vorbeam de unicitate, azi diversitatea e cuvantul major. Notiunea de gust in parfumuri e data de alegerile pe care o femeie le face, adica intreaga garderoba olfactiva, de la laptele de corp, sapunul parfumat pana la parfumurile din caseta sa. Stilul nu mai inseamna imagine ci senzatii, pe care o femeie le ofera in palatul ei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4593 ori