Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

AstroFinanciar 2014: Previziuni pentru afacerile tale

AstroFinanciar 2014: Previziuni pentru afacerile tale


Anul astrologic 2014 propune un start lansat pentru mediul de afaceri. Prima luna a anului este favorabila investitiilor curajoase. In 2014, cand planeta Venus are mers retrograd, orice proiect inceput promite redresare financiara.

Afirmatia este valabila si pentru cursul de schimb valutar, care incurajeaza intarirea Leului. Avem sanse sa incepem anul cu o moneda nationala din ce in ce mai puternica.

Mai departe, pana in iulie, cursul valutar poate fi influentat de deciile politice sau de riposte din partea mediului de afaceri. Se anunta un an tensionat din punctul de vedere al conflictelor de interese intre Stat si oamenii de afaceri. Apogeul poate fi atins pe retrogradarea planetei Marte, intre 2 martie si 19 mai.

Atunci ne putem astepta la izbucnirea unor nemultumiri sau chiar amenintari din partea invesitorilor, situatia conflictuala riscand sa traga si Leul in jos.

Retrogradarea planetei Marte se suprapune peste careul dintre Uranus si Pluto, activ intre 12 martie si 24 mai. Acest careu este un aspect foare tensionat pe care cele doua planete il repeta de cinci ori, intre 2012 si 2015. In aprilie 2014, asistam la cea de-a patra intalnire dintre cele doua planete grele, sub a caror influenta ne-a lovit al doilea val de criza financiara.

Se termina criza anul acesta?

Este lesne de dedus si raspunsul la intrebarea "Se termina criza anul acesta?", din moment ce si in 2015 aspectul tensionat de reface... A doua jumatate a anului da semne de stabilizare monetara, economica si financiara.

Pana pe 4 martie 2014 asistam la o campanie de curatare de pe piata a unor produse sau servicii supraevaluate. Cinstea sta la baza prosperitatii. Pana in 2014 pot sa dispara de pe piata acei investitori care urmaresc profitul cu orice pret, fara sa ofere valoare la schimb.

Procesul va fi de selectie naturala. De exemplu, toti cei care doresc sa se imbogateasca din turism prin servicii suprataxate risca sa dispara de pe harta. Turismul este, probabil, domeniul cel mai supus acestei etape de curatare. Cine vrea sa se imbogateasca peste noapte, oferind putin si cerand mult, nu prea are sanse.

Clientii se orienteaza spre producatori, 2014

In aceeasi timp vorbim aici despre lacomie! Pana pe 4 martie traim o etapa de vindecare generala de lacomie! Cine baga mana mai mult decat e cazul, risca sa fie demascat si sa intre in atentia justitiei. Orice afacere prin care este pagubit Statul poate sa ajunga in centrul atentiei publice.

Deci speculantii si profitorii platesc scump in 2014! Avertismentul este valabil si pentru firmele de intermediere care castiga licitatii prin manevre de culise. De asemenea, oamenii se pot orienta mai mult spre producatori si mai putin spre dealeri sau retaileri!

In acest context, este previzibila o crestere a tranzactiilor comerciale pe internet! Tot mai multi vor prefera sa comande direct de la firma mama un produs la prima mana decat sa-l procure din magazin la suprapret!

In acest context, este de asteptat o scadere a preturilor la acele produse pe care consumatorul poate sa si le procure de pe internet in loc de magazinele de desfacere.

Vesti bune, deci, si pentru firmele de transport si curierat, care au treaba. E posibil sa apara noi nume pe piata.

Anul 2014 pentru agricultura

Vesti bune si pentru domeniul agricol, pentru ca se anunta o stabilizare a preturilor. Anul 2014 promite recolte bune mai ales la legume si cereale, deci, teoretic, ar trebui sa avem preturi mai accesibile, sa importam mai putin si sa exportam mai mult.

Si, cum tocmai am anticipat ca jocurile de interese economice interne sau internationale pot fi demascate anul acesta, este de asteptat ca pe fondul unui mediu de afaceri mai transparent, evolutia pietelor sa se regleze pron circuite firesti si mai putin prin sfori trase de profitori lacomi sau de organisme internationale interesate.

Cum va evolua climatul economic in 2014

Din punctul de vedere al amestecului politic international in treburile interne se pare ca, din nou, avem o perspectiva incurajatoare. In 2014, se pare ca avem un climat economic ce se poate autodetermina, independent de presiunile externe. Avem ocazia sa ne inrobim mai putin intereselor externe.

Investitorii straini care vin doar sa "mulga" nu prea au sanse! Opinia publica este in continuare ostila investitiilor care presupun exploatarea resurselor tarii in folosul unor colosi externi. Daca se acorda privilegii strainilor care vin doar sa exploateze, atunci, pana in iulie, cu explozie in primavara, sunt de asteptat reactii ostile publice in masa.

Asistam si la sporirea gradului de constiinta nationala, a patriotismului, ce poate reactiva slogane vechi precum "Nu ne vindem tara". Daca se acorda privilegii strainilor in dauna romanilor, atunci creatiile populare nu vor intarzia sa apara. Aceasta pare a fi si miza politica a anului 2014: conservarea resurselor interne versus investitiile straine asupritoare.

Chiar putem asista la retragerea din Romania a unor investitori straini nesatisfacuti de profit, care in 2014 nu prea are cum sa fie exorbitant.

Este posibil ca Statul roman, in 2014, sa preia, macar pentru o perioada, o parte din investitiile pe care strainii le abandoneaza. Din acest punct de vedere, chiar in randul populatiei pare a se isca un val de opinie favorabil centralizarii!

Adica romanii vor prefera ca firmele in care lucreaza sa fie de Stat decat sa aiba investitori straini! Contrar curentului general de pana acum si demersurilor de privatizare, anul 2014 poate sa fie dusmanul descentralizarii, iar Statul sa-si asume preluarea in gradina a a unor afaceri, proiecte investitii sau companii, desigur, a celor abandonate de straini.

Marketing de succes in prima jumatate a lui 2014

Pana pe 16 iulie, cu Jupiter in Rac, proiectele de responsabilitate sociala sunt cheile unui marketing de succes. Prinde foarte bine la public implicarea in proiecte ecologiste sau in actiuni de protectia animalelor. E posibil sa vedem tot mai multe reclame care pun in evidenta beneficiile anumitor produse ori companii asupra imbunatatirii calitatii mediului in care traim.

De asemenea, campaniile de asistenta sociala ori de reintregire a familiilor pot deveni excelente campanii de branding. De exemplu, putem vedea companii care se intrec in asigurarea unor conditii de munca pentru romanii plecati in strainatate astfel incat copiii abandonati acasa sa creasca din nou in preajma parintilor.

Privilegiile pentru angajarea romanilor care se reintorc in tara sunt o pista de negociere intre mediul de afaceri si autoritatile Statului.

Este un punct vulnerabil pe care investitorii il pot specula cu succes.

Cum ne promovam in a doua jumatate a anului

Strategia de promovare va trebui modificata din 17 iulie incolo, cand Jupiter va trece in Leu, deoarece se va muta centrul de interes al opiniei publice. Oamenii vor fi interesati de integritatea angajatorilor si respectul fata de angajat. Marile companii nu vor mai putea recruta usor personal de calitate pe baza reputatiei in sine.

Numele companiei nu va mai fi un criteriu de selectie pentru cei care vor sa se angajeze. Mediul de lucru va fi principalul factor de atractie pentru forta de munca.

Oamenii vor cauta locuri de munca unde li se respecta conditiile de angajare, unde angajatorul isi tine promisiunile si recompenseaza calitatea muncii, indiferent ca este firma la inceput de drum sau multinationala.

Chiar este interesant de vazut ce companii isi vor permite sa defilze cu slogane precum "Din dragoste pentru angajati", "Respectam angajatii", "Avem clenti multimiti pentru ca avem angajati multumiti". Sunt de asteptat, din a doua jumatate a lunii iulie incolo, conflicte interne in cadrul tuturor companiilor sau institutiilor din cauza integritatii!

Autoritatea interna va fi pusa la indoiala, nepotismele se vor demasca. Se schimba modul de raportare angajatorului la autoritate! Sefii cei mai apreciati vor fi cei promovati din randul oamenilor, care se disting prin merite. Promovarile facute prin numire si nu prin evidentierea meritelor vor fi contestate. Angajatii nu vor mai tolera sefi incompetenti sau abuzivi!

De unde vin banii in 2014

De mentionat ca banii, in 2014, vin ca rezultat al meritelor personale, si nu al speculatiilor!

Lacomia este taxata, cei care si-au insusit fonduri prin abuzuri, fara lipsa de masura sau in dauna altora risca sa-si piarda privilegiile, reputatia, afacerile si averile, chiar pana la Paste!

Este un proces care a inceput de vreo doi ani, care se accelereaza.

Zodiile "norocoase", in 2014

Din punctul de vedere al zodiilor, tot anul 2014 este favorabil castigurilor financiare pentru Capricorni, Varsatori si Gemeni.

Alte doua zodii stau sub auspiciile banilor cu jumatati de masura: Sagetatorii in prima jumatate a anului, iar Racii in a doua jumatate a lui 2014. Pentru restul zodiilor, castigurile stau sub semnul horoscopului personal.

La multi ani!

Valeriu Panoiu,

Astrolog


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1888 ori